Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 862188

Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču


Jukić, Dinko
Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču // Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 22 (2016), 49-76 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 862188 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču
(Deconstruction of Customer-Based Brand Euity)

Autori
Jukić, Dinko

Izvornik
Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru (1840-3255) 22 (2016); 49-76

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
marka, CBBE model, osobnost marke, potrošač
(brand, CBBE, brand personality, customer)

Sažetak
U radu je analiziran Kellerov model CBBE s aspekta modaliteta marke. Polazi se od kognitivne perspektive potrošača gdje se istražuju aspekti identiteta i imidža marke. Model Kapfererova heksagona potvrđuje uvjetovanost samopredodžbe potrošača. Prema modelima kognitivnih konstrukta, Andersenovih asocijativnih mreža i Rossiterove svjesnosti, analizirani su i predloženi modaliteti marke. Sukladno Aakerovoj teoriji osobnosti marke, modaliteti prikazuju simbolično značenje marke, ali i njene impresije. Dekonstrukcijska analiza CBBE modela pokazala je cikličku adaptaciju potrošačeve percepcije gdje imidž postupno zamjenjuje identitet marke. Predlažu se dva modaliteta dekonstrukcije: vizualni i auditivni jer stoje u komplementarnom odnosu. Strukturalno znanje asocijativnih mreža, prikazano je kroz konkurentne točke marke koje su ključne upravo u izgradnji metaforičnosti marke. Asocijativne veze koje potrošači razvijaju kroz točke različitosti i točke sličnosti analizirane su u kontekstu koda i poruke. Očekivana vrijednost potrošača ima važnu ulogu u vjernosti prema markama. Marka mora imati snažne potrošačeve impresije, snažan imidž i jaku poziciju kako bi potrošačima bila predstavljena kao očekivana vrijednost. Prava vrijednost marke nalazi se u potrošačevim mislima, asocijacijama, vjerovanju i emocijama. Analiza marke prikazuje nam komunikativni sustav koji traži potrošačevu interakciju, odnosno interpretaciju znakova i kodova marke u kontekstu identiteta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Dinko Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Dinko
Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču // Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 22 (2016), 49-76 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Jukić, D. (2016) Dekonstrukcija marke utemeljene na potrošaču. Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Mostaru, 22, 49-76.
@article{article, author = {Juki\'{c}, D.}, year = {2016}, pages = {49-76}, keywords = {marka, CBBE model, osobnost marke, potro\v{s}a\v{c}}, journal = {Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, volume = {22}, issn = {1840-3255}, title = {Dekonstrukcija marke utemeljene na potro\v{s}a\v{c}u}, keyword = {marka, CBBE model, osobnost marke, potro\v{s}a\v{c}} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, D.}, year = {2016}, pages = {49-76}, keywords = {brand, CBBE, brand personality, customer}, journal = {Zbornik radova (Journal of Economy and Business) Ekonomskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, volume = {22}, issn = {1840-3255}, title = {Deconstruction of Customer-Based Brand Euity}, keyword = {brand, CBBE, brand personality, customer} }

Časopis indeksira:


  • EconLit


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • EconLit
  • Journal of Economic Literature
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font