Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika (CROSBI ID 409268)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Knežević, Željka Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika / Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Petravić, Ana (mentor); Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2015

Podaci o odgovornosti

Knežević, Željka

Gehrmann, Zygfryd Eckardt ; Petravić, Ana

hrvatski

Kompetencije osnovnoškolskih učitelja njemačkog i engleskog jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika

U radu se polazi od koncepta europske višejezičnosti kako ga u svojim obrazovno- političkim i jezično-političkim dokumentima zagovaraju Europska unija i Vijeće Europe. Kao ključne komponente tog koncepta identificirane su višejezična i međukulturna kompetencija koje bi trebao razvijati svaki europski građanin. S obzirom na središnju ulogu nastave stranih jezika u ostvarenju toga cilja, u radu se razmatra pitanje koje su kompetencije učitelja stranih jezika neophodne za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u nastavi stranoga jezika. Kao mogući odgovor na to pitanje izrađen je specifični kompetencijski profil učitelja stranoga jezika za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije učenika. Kako bi se utvrdilo razvija li inicijalno obrazovanje učitelja engleskog i njemačkog jezika u Hrvatskoj kompetencije sadržane u tom kompetencijskom profilu, istražena je zastupljenost sadržaja za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u ukupno deset studijskih programa učiteljskog/nastavničkog smjera engleskog i njemačkog jezika te su ispitana uvjerenja studenata i pripravnika tih studijskih smjerova o stečenosti kompetencija iz kompetencijskog profila tijekom studija, kao i o važnosti tih kompetencija za njihovu profesiju. Rezultati istraživanja ukazali su na disproporciju između podzastupljenosti relevantnih sadržaja u studijskim programima i relativno pozitivne samoprocjene ispitanika s obzirom na ovladanost kompetencijama za razvoj višejezične i međukulturne kompetencije u nastavi stranih jezika.

europska višejezičnost, višejezična kompetencija, međukulturna kompetencija, kompetencije učitelja stranih jezika, incijalno obrazovanje učitelja stranih jezika

nije evidentirano

engleski

English and German Language Teacher Competences for the Development of Pupils' Multilingual and Intercultural Competence in Primary and Lower Secondary School

nije evidentirano

european multilingualism, multilingual competence, intercultural competence, teacher education competences, foreign language teacher initial education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

291

15.09.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija