Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

SPORTSKI MARKETING I INDUSTRIJA SPORTA (primjena u turističkoj djelatnosti) (CROSBI ID 645066)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Ivan Novak SPORTS MARKETING AND INDUSTRY OF SPORT (Appliance in tourism economic activities) / SPORTSKI MARKETING I INDUSTRIJA SPORTA (primjena u turističkoj djelatnosti) // 1. KONGRES SPORTSKOG TURIZMA / S. Čorak ; S. Matić (ur.). Zagreb: Institut za turizam i Agencija LUX, Zagreb, 2016. str. 54-55

Podaci o odgovornosti

Ivan Novak

hrvatski

SPORTSKI MARKETING I INDUSTRIJA SPORTA (primjena u turističkoj djelatnosti)

Svrha ovog rada je ukazivanje na značaj i mogućnosti primjene koncepta sportskog marketinga ne samo unutar industrije sporta već i unutar turizma. Primjena koncepta marketinga unutar granica neke djelatnosti kao specifična, zasebna disciplina, pogotovo nije šire prepoznata. S obzirom da sportski marketing sadrži sustavni pristup u funkciji postavljenog cilja (u ovom slučaju kao dio šireg turističkog proizvoda), te kao ekonomski proces koji povezuje proizvodnju sportskih proizvoda i usluga, generira ekonomske i druge vrste učinaka sporta i unutar turističke ponude kada na strani ponude djeluje u turizmu. Iako postoji klasifikacija sportskih proizvoda i usluga (Novak, 1996) prema kojoj “integrirani sportski proizvod” uključuje simbiozu s turističkom djelatnosti, jasno je kako u RH do danas nije sport značajnije prepoznat kao važna ekonomska aktivnost, pa niti kao zasebni oblik turizma - sportski turizam. Stoga, sportska djelatnost kao potencijal kojom je moguće djelovati na razne aspekte turističke industrije, poput raznovrsnosti i kvalitete vanpansionske ponude, utjecaja na vremensku ograničenost sezona i/ili promocije turizma kroz sport, nema u RH onu djelotvornost koju bi trebao i mogao imati, usprkos brojnim primjerima dobre prakse. Dakle, koristi od sporta i sportske djelatnosti, ne samo kroz ekonomske učinke već i konceptualne koristi, mogu i morale bi biti veće za turističku djelatnost, a posebno kao zaseban oblik turizma – sportski turizam. ABSTRACT: The purpose of this paper is to show the importance and possibilities of appliance of the concept of sports marketing, not only within the industry of sport, but also within the tourism industry. Appliance of the concept of marketing is not widely recognized within the boundaries of some economic activities, especially as a specific, separate discipline. Considering that sports marketing includes a systematic approach to fulfill set objective (in this case as part of a wider tourism product), and considering that sports marketing is an economic process that links production of sports goods and services it generates economic and other kinds of effects of sport within the tourism business activities when operating on the supply side. Although the classifi cation of sports products and services (Novak, 1996) was set long ago, according to which “integrated sports product” includes a symbiosis with the tourist activities and tourism economic activities, it is clear that into the Republic of Croatia has not been widely recognized as a significant and important part of economic activity, or even as a separate form of tourism - sports tourism. Therefore, sports activities as the potential by which is possible to act on various aspects of the tourism industry, such as diversity and quality of extra services, impact on the time limitation of the main season and/or promotion of tourism through sports, there is no efficiency in Croatia, despite numerous examples of good practice. Thus, the benefits of sports and sporting activities, not only through economic effects but also through the conceptual benefits, can be and should be larger for the tourism industry, especially as a separate form of tourism - sports tourism.

sport ; sportski marketing ; ekonomski učinci sporta ; sportski turizam ; Hrvatska

E-book

engleski

SPORTS MARKETING AND INDUSTRY OF SPORT (Appliance in tourism economic activities)

Svrha ovog rada je ukazivanje na značaj i mogućnosti primjene koncepta sportskog marketinga ne samo unutar industrije sporta već i unutar turizma. Primjena koncepta marketinga unutar granica neke djelatnosti kao specifična, zasebna disciplina, pogotovo nije šire prepoznata. S obzirom da sportski marketing sadrži sustavni pristup u funkciji postavljenog cilja (u ovom slučaju kao dio šireg turističkog proizvoda), te kao ekonomski proces koji povezuje proizvodnju sportskih proizvoda i usluga, generira ekonomske i druge vrste učinaka sporta i unutar turističke ponude kada na strani ponude djeluje u turizmu. Iako postoji klasifikacija sportskih proizvoda i usluga (Novak, 1996) prema kojoj “integrirani sportski proizvod” uključuje simbiozu s turističkom djelatnosti, jasno je kako u RH do danas nije sport značajnije prepoznat kao važna ekonomska aktivnost, pa niti kao zasebni oblik turizma - sportski turizam. Stoga, sportska djelatnost kao potencijal kojom je moguće djelovati na razne aspekte turističke industrije, poput raznovrsnosti i kvalitete vanpansionske ponude, utjecaja na vremensku ograničenost sezona i/ili promocije turizma kroz sport, nema u RH onu djelotvornost koju bi trebao i mogao imati, usprkos brojnim primjerima dobre prakse. Dakle, koristi od sporta i sportske djelatnosti, ne samo kroz ekonomske učinke već i konceptualne koristi, mogu i morale bi biti veće za turističku djelatnost, a posebno kao zaseban oblik turizma – sportski turizam. ABSTRACT: The purpose of this paper is to show the importance and possibilities of appliance of the concept of sports marketing, not only within the industry of sport, but also within the tourism industry. Appliance of the concept of marketing is not widely recognized within the boundaries of some economic activities, especially as a specific, separate discipline. Considering that sports marketing includes a systematic approach to fulfill set objective (in this case as part of a wider tourism product), and considering that sports marketing is an economic process that links production of sports goods and services it generates economic and other kinds of effects of sport within the tourism business activities when operating on the supply side. Although the classifi cation of sports products and services (Novak, 1996) was set long ago, according to which “integrated sports product” includes a symbiosis with the tourist activities and tourism economic activities, it is clear that into the Republic of Croatia has not been widely recognized as a significant and important part of economic activity, or even as a separate form of tourism - sports tourism. Therefore, sports activities as the potential by which is possible to act on various aspects of the tourism industry, such as diversity and quality of extra services, impact on the time limitation of the main season and/or promotion of tourism through sports, there is no efficiency in Croatia, despite numerous examples of good practice. Thus, the benefits of sports and sporting activities, not only through economic effects but also through the conceptual benefits, can be and should be larger for the tourism industry, especially as a separate form of tourism - sports tourism.

sports ; sports marketing ; the economic impacts of sport ; integrated sports product sports tourism ; Croatia

E-book

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

54-55.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

1. KONGRES SPORTSKOG TURIZMA

S. Čorak ; S. Matić

Zagreb: Institut za turizam i Agencija LUX, Zagreb

978-953-6145-37-9

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija

Poveznice