Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 861526

Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba


Štambuk, Marina; Čorkalo Biruški, Dinka
Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba // Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa / Vodička, Tomislav (ur.).
Zagreb: Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji, 2016. str. 41-42 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Etnički odgoj u podijeljenoj zajednici nakon sukoba
(Ethnic upbringing in the divided post-war community)

Autori
Štambuk, Marina ; Čorkalo Biruški, Dinka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa / Vodička, Tomislav - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji, 2016, 41-42

ISBN
978-953-7823-56-6

Skup
Domovinski rat - mogućnosti znanstvenog pristupa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10-11.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Etnički odgoj ; etnički podijeljena zajednica ; rat ; razvojni ishodi ; međuetnički odnosi
(Ethnic upbringing ; ethnically divided community ; war ; developmental outcomes ; interethnic relations)

Sažetak
Razvoj pojedinca rezultat je zajedničkog djelovanja njegovih jedinstvenih obilježja i različitih okolina u kojima se on/a razvija te njihove interakcije. Važan dio ove interakcije jest pripisivanje društvenog značenja, te stavovi i vjerovanja o važnosti etničke pripadnosti, osobito onda kada se razvoj zbiva u višeetničkom okruženju. U razdoblju adolescencije mladi počinju više istraživati svoj identitet, pa tako i etnički, te im postaje važno istražiti značenje i implikacije ovog oblika grupne pripadnosti. U isto vrijeme mladi doživljavaju i više iskustava u kojima njihov etnički identitet ima važnu ulogu, češće percipiraju diskriminaciju na etničkoj osnovi, te postaju osjetljiviji i podložniji stresu koji ona izaziva. To posebno vrijedi za zajednice koje se oporavljaju od rata i u kojima je etnička pripadnost važan element oblikovanja dinamike društvenih odnosa, kakav je npr. današnji Vukovar. U takvim je zajednicama etnički odgoj poseban izazov roditeljstvu, s važnim implikacijama i za dječje razvojne ishode i za međuetničke odnose u zajednici. Stoga je cilj ovoga istraživanja bio ispitati odnos etničkog odgoja, nekih razvojnih ishoda mladih i percepcije međuetničkih odnosa u Vukovaru. U istraživanju je sudjelovala gotovo čitava populacija mladih koji su pohađali 8. razrede osnovnih (N = 125) i 2. razrede srednjih škola (N = 433) u nastavi na hrvatskom i na srpskom jeziku u Vukovaru. Primijenjeni instrument je sadržavao upitnik sociodemografskih podataka, etničkog odgoja te mjere različitih pokazatelja razvojnih ishoda i međugrupnih odnosa. Rezultati upućuju na važnost intenziteta etničkog odgoja za razvoj mladih, a osobito za njihove međugrupne odnose. Nalazi će se raspraviti u svjetlu smjernica za intervencije koje mogu pomoći mladima u razvijanju stabilnih i nenasilnih odnosa s vršnjacima, što dugoročno može pridonijeti oporavku i razvoju zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb,
Hrvatski studiji, Zagreb