Čimbenici koji utječu na internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća (CROSBI ID 409208)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Skelin, Zrinka
Krupka, Zoran
hrvatski
Čimbenici koji utječu na internacionalizaciju malih i srednjih poduzeća
Cilj rada jest istražiti čimbenike koji utječu na proces internacionalizacije malih i srednjih poduzeća te se nastojalo ispitati kako su ti čimbenici utjecali na izlazak na strano tržište kod hrvatskih malih i srednjih IT poduzeća. U svrhu ispunjena cilja provedeno je jednokratno empirijsko istraživanje pomoću ankete u kojem je sudjelovalo 83 poduzeća. U okviru ankete poduzeća su izražavala svoje slaganje s navedenim tvrdnjama o pet grupa čimbenika koji utječu na internacionalizaciju: izvozni programi asistencije, inovativnost, strateški fokus, poslovne veze te znanje o tržištu. Dobivenim rezultatima utvrđeno je kako poslovne veze, strateški fokus te inovativnost pozitivno utječu na proces internacionalizacije. Provedenim istraživanjem se nisu mogle potvrditi hipoteze kako znanje o stranom tržištu i izvozni programi asistencije pozitivno utječu na proces internacionalizacije.
Mala i srednja poduzeća, internacionalizacija, strano tržište, IT poduzeće
nije evidentirano
engleski
Factors which influence small and medium entreprise internationalization process
nije evidentirano
SME, internationalization, foreign market, IT company
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
10.02.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb