Vizualni postupci u istraživanjima s djecom (CROSBI ID 644923)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rengel, Katarina
hrvatski
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom
U suvremenoj metodologiji istraživanja djetinjstva zagovara se uporaba vizualnih postupaka. Riječ je o kvalitativnom, interpretativnom pristupu istraživanjima u kojem se naglašava važnost osobnih perspektiva sudionika istraživanja koje istraživač pokušava shvatiti „iznutra“. Postupci koji se unutar toga pristupa koriste temeljeni su na shvaćanjima o djeci kao pouzdanim informantima o vlastitim životima. Uporabom vizualnih postupaka pokušavaju se nadići ograničenja „tradicionalne“ metodologije istraživanja djetinjstva. Umjesto pozicije objekta zagovara se pozicija djece kao subjekata istraživanja, čije su ekspresije osobnih iskustava metodologijski pouzdane. Najčešći vizualni postupci u sklopu „mozaičkog pristupa“ istraživanjima koji se koriste u istraživanjima s djecom jesu: crtanje, slikanje, fotografiranje te stvaranje video uradaka. Istraživači argumentiraju vrijednost tih postupaka agentnošću djece, što u istraživanjima znači osnaživanje pozicije djece i njihovih autentičnih glasova o vlastitim životima. Teorijska elaboracija u radu nadopunjuje se primjerima dvaju preliminarnih istraživanja s djecom u kojima se koristio vizualni postupak crtanja. Cilj prvog preliminarnog istraživanja bio je doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u obitelji dok je cilj drugog preliminarnog istraživanja bio doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u dječjem vrtiću. Istraživanja su provedena s hotimičnim uzorkom 20 djece u jednom gradskom vrtiću koristeći postupak crtanja. Provedbom navedenih istraživanja propitivale su se metodologijske mogućnosti crtanja kao vizualnog postupka za doznavanje o dječjem viđenju njihova svakodnevnog života. Iz provedenih preliminarnih istraživanja vidljiva je mogućnost korištenja vizualnog postupka crtanja u sklopu mozaičkog pristupa istraživanjima s djecom ako se u obzir uzme kontekst istraživanja, ako ga se kombinira s drugim postupcima te ako se crteži interpretiraju u interakciji djece i odraslih, pri čem je nužan odmak odraslih od pozicije moći.
vizualni postupci, istraživanja s djecom, interpretativni pristup istraživanjima, dječji glasovi
nije evidentirano
engleski
Visual Methods in Research with Children
nije evidentirano
visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices
nije evidentirano
Podaci o prilogu
543-554.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova
Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku
978-953-58055-5-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096