Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Vizualni postupci u istraživanjima s djecom (CROSBI ID 644923)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rengel, Katarina Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 543-554

Podaci o odgovornosti

Rengel, Katarina

hrvatski

Vizualni postupci u istraživanjima s djecom

U suvremenoj metodologiji istraživanja djetinjstva zagovara se uporaba vizualnih postupaka. Riječ je o kvalitativnom, interpretativnom pristupu istraživanjima u kojem se naglašava važnost osobnih perspektiva sudionika istraživanja koje istraživač pokušava shvatiti „iznutra“. Postupci koji se unutar toga pristupa koriste temeljeni su na shvaćanjima o djeci kao pouzdanim informantima o vlastitim životima. Uporabom vizualnih postupaka pokušavaju se nadići ograničenja „tradicionalne“ metodologije istraživanja djetinjstva. Umjesto pozicije objekta zagovara se pozicija djece kao subjekata istraživanja, čije su ekspresije osobnih iskustava metodologijski pouzdane. Najčešći vizualni postupci u sklopu „mozaičkog pristupa“ istraživanjima koji se koriste u istraživanjima s djecom jesu: crtanje, slikanje, fotografiranje te stvaranje video uradaka. Istraživači argumentiraju vrijednost tih postupaka agentnošću djece, što u istraživanjima znači osnaživanje pozicije djece i njihovih autentičnih glasova o vlastitim životima. Teorijska elaboracija u radu nadopunjuje se primjerima dvaju preliminarnih istraživanja s djecom u kojima se koristio vizualni postupak crtanja. Cilj prvog preliminarnog istraživanja bio je doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u obitelji dok je cilj drugog preliminarnog istraživanja bio doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u dječjem vrtiću. Istraživanja su provedena s hotimičnim uzorkom 20 djece u jednom gradskom vrtiću koristeći postupak crtanja. Provedbom navedenih istraživanja propitivale su se metodologijske mogućnosti crtanja kao vizualnog postupka za doznavanje o dječjem viđenju njihova svakodnevnog života. Iz provedenih preliminarnih istraživanja vidljiva je mogućnost korištenja vizualnog postupka crtanja u sklopu mozaičkog pristupa istraživanjima s djecom ako se u obzir uzme kontekst istraživanja, ako ga se kombinira s drugim postupcima te ako se crteži interpretiraju u interakciji djece i odraslih, pri čem je nužan odmak odraslih od pozicije moći.

vizualni postupci, istraživanja s djecom, interpretativni pristup istraživanjima, dječji glasovi

nije evidentirano

engleski

Visual Methods in Research with Children

nije evidentirano

visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices

nije evidentirano

Podaci o prilogu

543-554.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova

Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana

Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija