Kompetencije nastavnika instrumenta (CROSBI ID 644910)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Sabljar, Mirna
hrvatski
Kompetencije nastavnika instrumenta
Cilj suvremenog obrazovanja je višesmjerni razvoj pojedinca u znanjima, vještinama i sposobnostima. Višesmjernost obrazovanja prisutna je na svim razinama, a imperativ je i obrazovanja na visokoškolskim ustanovama. Od nastavnika visokoškolskih ustanova zahtjeva se disperzivan pristup poučavanju u određenom znanstvenom ili umjetničkom području. Disperzija poučavanja podrazumijeva pristup koji u fokus poučavanja stavlja različite elemente nužne za stjecanje znanja, vještina i stavova. Ti različiti elementi čine spektar znanja pojedinog područja. Stečena različita znanja se potom koheziraju u studentu tvoreći stručnog i višesmjerno kompetentnog stručnjaka određenog područja. Ovakav oblik visokoškolskog obrazovanja važan je posebno za ustanove koje obrazuju buduće nastavnike bilo kojeg znanstvenog ili umjetničkog područja. Radom će se problematizirati obrazovanje nastavnika klavira, budućih instrumentalnih pedagoga. U 2010. godini u sklopu projekta Polifonia izdan je priručnik Instrumental and vocal teacher education: European perspectives koji donosi opsežno izvješće o situaciji u obrazovanju nastavnika instrumenta i pjevanja u Europi, kao i smjernice za daljnji razvoj instrumentalne pedagogije. U priručniku su definirane ključne kompetencije koje mora posjedovati nastavnik instrumenta i pjevanja. Kolegijima Metodike nastave klavira i Pedagoška praksa nastavnici visokoškolskih ustanova obrazuju buduće nastavnike instrumenta. Nužnost je prilagodba tema i sadržaja spomenutih kolegija kako bi kod studenata razvili sve potrebne kompetencije potrebne suvremenom instrumentalnom pedagogu. Studenti na kolegiju trebaju steći usko stručne kompetencije o vještini sviranja instrumenta, ali i specifične pedagoške i psihološke kompetencije koje su jednako važne za nastavu instrumenta. Multikompetentnost kakvu treba imati nastavnik instrumenta moguće je postići sadržajnom prilagodbom kolegija. Prilagodba podrazumijeva glazbi usmjerene općepedagoške, psihologijske i druge teme.
kompetencije, nastava klavira, instrumentalna pedagogija, metodika
nije evidentirano
engleski
The competencies of musical instrument teachers
nije evidentirano
competencies, piano teaching, musical instrument pedagogy, teaching methods
nije evidentirano
Podaci o prilogu
577-587.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
(Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana)
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-58055-5-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096