Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije nastavnika instrumenta (CROSBI ID 644910)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Sabljar, Mirna Kompetencije nastavnika instrumenta // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / (Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana) (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 577-587

Podaci o odgovornosti

Sabljar, Mirna

hrvatski

Kompetencije nastavnika instrumenta

Cilj suvremenog obrazovanja je višesmjerni razvoj pojedinca u znanjima, vještinama i sposobnostima. Višesmjernost obrazovanja prisutna je na svim razinama, a imperativ je i obrazovanja na visokoškolskim ustanovama. Od nastavnika visokoškolskih ustanova zahtjeva se disperzivan pristup poučavanju u određenom znanstvenom ili umjetničkom području. Disperzija poučavanja podrazumijeva pristup koji u fokus poučavanja stavlja različite elemente nužne za stjecanje znanja, vještina i stavova. Ti različiti elementi čine spektar znanja pojedinog područja. Stečena različita znanja se potom koheziraju u studentu tvoreći stručnog i višesmjerno kompetentnog stručnjaka određenog područja. Ovakav oblik visokoškolskog obrazovanja važan je posebno za ustanove koje obrazuju buduće nastavnike bilo kojeg znanstvenog ili umjetničkog područja. Radom će se problematizirati obrazovanje nastavnika klavira, budućih instrumentalnih pedagoga. U 2010. godini u sklopu projekta Polifonia izdan je priručnik Instrumental and vocal teacher education: European perspectives koji donosi opsežno izvješće o situaciji u obrazovanju nastavnika instrumenta i pjevanja u Europi, kao i smjernice za daljnji razvoj instrumentalne pedagogije. U priručniku su definirane ključne kompetencije koje mora posjedovati nastavnik instrumenta i pjevanja. Kolegijima Metodike nastave klavira i Pedagoška praksa nastavnici visokoškolskih ustanova obrazuju buduće nastavnike instrumenta. Nužnost je prilagodba tema i sadržaja spomenutih kolegija kako bi kod studenata razvili sve potrebne kompetencije potrebne suvremenom instrumentalnom pedagogu. Studenti na kolegiju trebaju steći usko stručne kompetencije o vještini sviranja instrumenta, ali i specifične pedagoške i psihološke kompetencije koje su jednako važne za nastavu instrumenta. Multikompetentnost kakvu treba imati nastavnik instrumenta moguće je postići sadržajnom prilagodbom kolegija. Prilagodba podrazumijeva glazbi usmjerene općepedagoške, psihologijske i druge teme.

kompetencije, nastava klavira, instrumentalna pedagogija, metodika

nije evidentirano

engleski

The competencies of musical instrument teachers

nije evidentirano

competencies, piano teaching, musical instrument pedagogy, teaching methods

nije evidentirano

Podaci o prilogu

577-587.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

(Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana)

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povezane osobe




nije evidentirano