Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 859866

Filozofska paradigmatičnost kao književni simbol u stvaralaštvu Cristine Campo


Bandalo, Višnja
Filozofska paradigmatičnost kao književni simbol u stvaralaštvu Cristine Campo // Riječki filološki dani. Jedanaesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Knjižica sažetaka / Badurina, Lada ; Palašić, Nikolina (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Filozofska paradigmatičnost kao književni simbol u stvaralaštvu Cristine Campo
(Philosophical Paradigmatism as a Literary Symbol in Cristina Campo’s Oeuvre)

Autori
Bandalo, Višnja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Riječki filološki dani. Jedanaesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem. Knjižica sažetaka / Badurina, Lada ; Palašić, Nikolina - Rijeka : Filozofski fakultet, 2016

ISBN
978-953-7975-42-5

Skup
Riječki filološki dani 11

Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 24.-26. 11. 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Filozofske paradigme, Cristina Campo, Andrea Emo, književna simbologija, mitologija, Simone Weil, Hugo von Hofmannsthal, poetizirajuća misao
(Philosophical paradigms, Cristina Campo, Andrea Emo, literary symbolism, mythology, Simone Weil, Hugo von Hofmannsthal, poetic reflectiveness)

Sažetak
U ovom članku proučava se moduse na kojima se zasniva unutrašnja filozofičnost, koja čini konstantno strukturalno obilježje u produkciji Cristine Campo, ponegdje se očitujući kao neposredna ontološka ili gnoseološka instanca. Analiza je ujedno usredotočena na intertekstualni aspekt, koji se odnosi na sličnosti sa spekulativnom mišlju Andrea Eme, a koja nastaje pod djelomičnim utjecajem autoričinih shvaćanja. Podudarnosti dolaze do izražaja napose na primjeru misliočevih "Bilježnica iz metafizike" ("Quaderni di metafisica"), te njihova zajedničkoga epistolarnog izdanja, s obzirom na konceptualne topose (motive pamćenja, mita, bajke i umjetničkog prikazivanja). Time se nadalje upućuje na prisutnost tradicionalnih paradigmi poput Nietzscheove, koje se ponekad evocira u suglasju s viđenjima Simone Weil, dok se komparatistički kontrapunkt pronalazi u kompozicijskim osobinama djela Huga von Hofmannsthala. Jednako tako, na tragu tumačenja Maríje Zambrano, spisateljica zastupa ideju o prožimanju pjesništva i filozofije, u vidu poetizirajućeg mišljenja. Njezin lirski izraz podrazumijeva stoga filozofsku polivalentnost. Pritom je uključen značajan odabir iz zapisa C. Campo u hrvatskom prijevodu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Višnja Bandalo, (263210)