Percipirane koristi proizvođačkih i privatnih maraka kozmetičkog proizvoda (CROSBI ID 235937)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Piri Rajh, Sunčana ; Ćurić, Anita
hrvatski
Percipirane koristi proizvođačkih i privatnih maraka kozmetičkog proizvoda
Neovisno o tome odabiru li proizvod označen proizvođačkom ili privatnom markom, odluku o kupnji potrošači temelje na percepciji koristi koje će od toga proizvoda ostvariti. Stoga je cilj rada bio istražiti koje su percipirane koristi dominantne u kupnji proizvođačkih i privatnih maraka u kategoriji kozmetičkog proizvoda široke potrošnje (gela za tuširanje), te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u percepciji istih. Istraživanje je provedeno metodom online ankete, na prigodnome uzorku od 147 potrošača (žena koje koriste navedeni proizvod). Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji statistički značajna razlika između proizvođačkih i privatnih maraka u pogledu funkcionalnih, iskustvenih i koristi u vidu pojačanja općega dojma, no razlika postoji u percipiranim simboličkim i društvenim koristima. Razumijevanje koncepta percipiranih koristi važno je marketinškim stručnjacima u području strateškoga upravljanja markom jer spoznaje o tome koje se koristi dominantno percipiraju u slučaju njihove marke, mogu im pomoći u (re)pozicioniranju marke odnosno u naglašavanju istih u komunikaciji s potrošačima.
percipirane koristi ; proizvođačke marke ; privatne marke ; kozmetički proizvod
nije evidentirano
engleski
Perceived benefits of manufacturer brands and private labels in cosmetic product category
nije evidentirano
perceived benefits ; manufacturer brands ; private labels ; cosmetic product
nije evidentirano