Socijalna kompetentnost učenika mlađe školske dobi (CROSBI ID 409059)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Šaravanja, Ivana
Mlinarević, Vesnica
Brust Nemet, Maja
hrvatski
Socijalna kompetentnost učenika mlađe školske dobi
Socijalna kompetencija ili socijalna inteligencija, sve više postaje predmetom proučavanja i zanimanja ljudi. Definira se kao djelotvorno funkcioniranje u socijalnom kontekstu (Brdar, 1993). Biti socijalno kompetentan izuzetno je važno kako bismo zadovoljili svoje potrebe za bliskošću i kvalitetnim međuljudskim odnosima, ali isto tako i da bismo, bez obzira koliko nešto bilo osjetljivo za reći, sačuvali obraz sugovornika.Cilj ovoga rada bio je istražiti kompetentnost učenika u suradničkim aktivnostima i samim time unaprijediti suradničke odnose u razredu s naglaskom na razvijanje pozitivne slike o sebi i nenasilnom rješavanju sukoba. U ostvarenju toga cilja korištena je istraživačka metoda - studija slučaja i sociometrija. Slučaj su činili učenici 4.b razreda iz Osnovne škole Josipovac. Istraživanje je provedeno kroz pet pedagoških radionica: Moje pozitivne osobine, Jezik zmije i žirafe, Suradnja zašto je važna?, Neverbalna suradnja i Zajedno smo jači. Rezultati istraživanja pokazuju da su učenici spremni na suradnju s učenicima suprotnoga spola, da pokazuju osnovna pravila suradničkoga ponašanja, ali i da ima prostora za napredovanje, osobito kod pojedinih učenika kojima je potrebno više samopouzdanja kako bi bili aktivniji u grupi, ali tu je i uvijek prisutan problem nedovoljno razvijenih vještina za konstruktivno rješavanje sukoba. Nadalje, pedagoške su se radionice pokazale kao dobar način unaprjeđenja suradničkog ponašanja, ali i samog odnosa među učenicima.
socijalna kompetencija, suradnja, pedagoške radionice
nije evidentirano
engleski
Social competence of younger school-age children
nije evidentirano
social competence, cooperation, educational workshops
nije evidentirano
Podaci o izdanju
54
26.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek