Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja (CROSBI ID 409056)

Ocjenski rad | diplomski rad

Topić, Anita Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja / Mlinarević, Vesnica (mentor); Brust Nemet, Maja (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2016

Podaci o odgovornosti

Topić, Anita

Mlinarević, Vesnica

Brust Nemet, Maja

hrvatski

Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja

Među brojnim kompetencijama koje suvremeni učitelj mora posjedovati, pedagoška kompetencija iznimno je bitna sastavnica za kvalitetu odgojno obrazovnoga procesa. Pedagoški kompetentan učitelj treba posjedovati posebna pedagoška znanja i vještine, ali i osobine ličnosti potrebne za izgrađivanje odnosa s učenicima, roditeljima, kolegama te svim ostalim sudionicima odgojno - obrazovnog procesa. S ciljem istraživanja pedagoške kompetentnosti učitelja provedeno je istraživanje o pedagoškim kompetencijama učitelja na uzorku ispitanika 65 učitelja razredne nastave u deset osnovnih škola Osječko-baranjske županije u Republici Hrvatskoj te 75 učitelja razredne nastave u četrnaest devetogodišnjih osnovnih škola u Bosni i Hercegovini. To znači da je anketirano ukupno 140 učitelja primarnoga obrazovanja u 24 osnovne škole. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako su ispitani učitelji svoje pedagoške kompetencije najviše stekli na fakultetu i u školi, a najmanje na neformalnim usavršavanjima. Također, učitelji su pedagoški kompetentni u svim područjima pedagoškoga djelovanja, a najviše u područjima utvrđivanja učenikova postignuća u školi, u području oblikovanja razrednoga ozračja, a najmanje u područjima izgradnje kurikuluma (školskoga kurikuluma, kurikuluma nastave i školskog podsustava). Također se pokazalo da se učitelji koji su studirali ili rade u RH ne osjećaju pedagoški kompetentnijima u svim područjima pedagoškoga djelovanja u odnosu na učitelje koji su primarno obrazovanje završili ili rade u BiH. Razlika ne postoji ni u zadovoljstvu informacijama o odgoju s obzirom jesu li fakultetsko obrazovanje završili u RH ili BiH. Također, razlika u doživljaju kompetentnosti ne postoji među učiteljima urbane i ruralne sredine te učiteljima s više ili manje godina radnog staža.

učitelji, kompetencije, pedagoške kompetencije, razredna nastava

nije evidentirano

engleski

Pedagogical competence of primary school teachers

nije evidentirano

teachers, competence, pedagogical competences, classroom teaching

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

08.09.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija