Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 858668

Formalno, neformalno i informalno učenje u službi tradicijske kulture (primjer iz Babine Grede)


Babić Sesar, Tena; Sesar, Marko
Formalno, neformalno i informalno učenje u službi tradicijske kulture (primjer iz Babine Grede) // Međunarodni okrugli stol "O Šokcima je rič" (Dani hrvatske kulture, Udruženje građana Urbani Šokci – Sombor)
Sombor, Republika Srbija, 2016. (predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


Naslov
Formalno, neformalno i informalno učenje u službi tradicijske kulture (primjer iz Babine Grede)

Autori
Babić Sesar, Tena ; Sesar, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
Međunarodni okrugli stol "O Šokcima je rič" (Dani hrvatske kulture, Udruženje građana Urbani Šokci – Sombor)

Mjesto i datum
Sombor, Republika Srbija, 6. prosinca 2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Tradicijska kultura, Šokci, formalno, informalno, neformalno učenje, Babina Greda

Sažetak
Tradicijska kultura Šokaca u Babinoj Gredi iskazuje se, između ostaloga, i u narodnim običajima koji se i danas u određenoj mjeri čuvaju, izvode i bilježe, neovisno o tome je li riječ o godišnjim običajima ili onima koji se održavaju nekim povodom ili prigodno. Usporede li se oblici i sadržaji usvajanja i učenja tih običaja u prošlosti i sadašnjosti, može se zaključiti kako je danas u tom pogledu došlo do određenih promjena jer je informalno učenje (oblik učenja koji je nastao s postankom čovjeka te su se znanja, vještine i kulturne odrednice prenosile s generacije na generaciju i to bez ikakvih propisanih normi), zbog činjenice što je tehnološki razvoj i napredak neke u prošlosti svakodnevne životne situacije u suvremenosti stavio u kontekst tradicije, zamijenjeno neformalnim (svrhovito, no dobrovoljno učenje koje se odvija u velikom rasponu okruženja i situacija) i formalnim (svrhovito učenje koje se odvija u različitom i institucionaliziranom okruženju) u okviru nastavnih programa, u društvima koja se bave očuvanjem tradicijske kulture i dr. Cilj je ovoga rada, s obzirom na ukazane izmjene učenja i usvajanja običaja, ustvrditi do kojih je i kakvih promjena došlo u tom pogledu i u kojoj mjeri te kako su se one odrazile na današnje oblikovanje šokačkoga identiteta u Babinoj Gredi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
122-1222665-3063 - Slavonski dijalekt (Ljiljana Kolenić, )

Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek