Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom (CROSBI ID 644426)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Matošević, Andreja ; Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom. 2016

Podaci o odgovornosti

Matošević, Andreja ; Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja

hrvatski

Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom

Disleksija je specifična teškoća učenja konstitucionalnog podrijetla koja se odlikuje teškoćom usvajanja čitanja i pisanja. Teškoća utječe na proces stjecanja znanja što uvelike utječe na učenikov školski život koji zahtjeva specifične postupke poučavanja i visoku mjeru podrške (Moats i Dakin, 2012 ; Lenček i sur., 2007 ; Galić- Jušić, 2004 ; Bjelica i sur., 2009). Učitelj, pritom, treba pružiti prilagođene postupke poučavanja i podrške kako bi se učenikove mogućnosti za postizanje uspjeha ostvarile. U istraživanju je sudjelovalo 233 učitelja razredne i predmetne nastave osnovnih škola triju županija: Primorsko-goranske, Karlovačke i Istarske. U svrhu ispitivanja učiteljskih uvjerenja o disleksiji i stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom, u radu su korištene skale: Učiteljska uvjerenja o disleksiji (Wadlington i Wadlington, 2005) i Stavovi učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom (Martan, 2015). Stavovi učitelja su ispitani prema sociodemografskim i drugim obilježjima učitelja pri čemu su utvrđene povezanosti i razlike. Učitelji nedostatno poznaju obilježja, uzroke te materijale i postupke vrednovanja pri poučavanju učenika s disleksijom. Stavovi učitelja prema individualiziranom poučavanju učenika s disleksijom su pozitivni uključujući individualizirane postupke prilagodbe materijala i vrednovanja kao i podršku učeniku kroz razredno ozračje i suradnju sa stručnjacima i roditeljima. Učiteljice razredne nastave koje su se neformalno i formalno usavršavale u području poučavanja učenika s disleksijom imaju statistički značajno pozitivnije stavove prema individualiziranom poučavanju u sva tri segmenta. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu dodatne edukacije studenata Učiteljskog studija i učitelja razredne i predmetne nastave u svrhu poticaja mogućnosti i jakih strana učenika s disleksijom.

Disleksija ; uvjerenja ; stavovi ; individualizirani pristup ; učenici

nije evidentirano

engleski

Teachers' Beliefs about Dyslexia

nije evidentirano

dyslexia ; beliefs ; attitudes ; specific methods of teaching ; pupils with dyslexia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti, Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

predavanje

12.10.2016-14.10.2016

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija