Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 408988)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Godžirov, Anja Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi / Irović, Stanislava (mentor); Borovac, Tijana (neposredni voditelj). Osijek, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2014

Podaci o odgovornosti

Godžirov, Anja

Irović, Stanislava

Borovac, Tijana

hrvatski

Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi

Čitanje i pisanje su složene vještine koje se razvijaju i uče postupno, a danas, u modernom društvu, predstavljaju neke od najvažnijih cjeloživotnih aktivnosti. Proces učenja čitanja i pisanja kod djece počinje vrlo rano, mnogo ranije nego što se dijete počne formalno obrazovati. Kako bi dijete ovladalo vještinama čitanja i pisanja s lakoćom, potrebno je da prethodno ovlada tzv. predčitačkim i predpisačkim vještinama. Zbog toga je od velike važnosti da odrasle osobe okruže dijete govornim i pisanim materijalima te da ih potaknu na usvajanje predčitačkih i predpisačkih vještina, jer će tek potpuna razvijenost tih vještina omogućiti djeci lako i glatko usvajanje vještina čitanja i pisanja. U dječjem vrtiću na razvoj rane pismenosti značajan utjecaj ima kvaliteta prostorno- materijalnog i socijalnog okruženja, no u ranom je odgoju i obrazovanju u području rane pismenosti najvažnije osigurati uvjete u kojima će djeca svijet slova i brojeva doživljavati i tumačiti kao zanimljivo, korisno, potrebno i pozitivno iskustvo. Cilj ovog istraživanja je definirati teorijsku osnovu, razvoj i važnost početnog čitanja i pisanja djece rane i predškolske dobi te saznati stavove roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka o ranoj pismenosti njihove djece, o važnosti razvoja predpisačkih i predčitačkih vještina, te njihovo poznavanje te problematike. U istraživanju je korištena metoda anketiranja, odabran je slučajni uzorak, odnosno 20 roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka.

početno čitanje i pisanje, predčitačke vještine, poticajna okolina

nije evidentirano

engleski

Early childhood literacy

nije evidentirano

early childhood literacy, stimulating enviroment

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

08.07.2014.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Osijek

Povezanost rada

Pedagogija