Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 408988)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Godžirov, Anja
Irović, Stanislava
Borovac, Tijana
hrvatski
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi
Čitanje i pisanje su složene vještine koje se razvijaju i uče postupno, a danas, u modernom društvu, predstavljaju neke od najvažnijih cjeloživotnih aktivnosti. Proces učenja čitanja i pisanja kod djece počinje vrlo rano, mnogo ranije nego što se dijete počne formalno obrazovati. Kako bi dijete ovladalo vještinama čitanja i pisanja s lakoćom, potrebno je da prethodno ovlada tzv. predčitačkim i predpisačkim vještinama. Zbog toga je od velike važnosti da odrasle osobe okruže dijete govornim i pisanim materijalima te da ih potaknu na usvajanje predčitačkih i predpisačkih vještina, jer će tek potpuna razvijenost tih vještina omogućiti djeci lako i glatko usvajanje vještina čitanja i pisanja. U dječjem vrtiću na razvoj rane pismenosti značajan utjecaj ima kvaliteta prostorno- materijalnog i socijalnog okruženja, no u ranom je odgoju i obrazovanju u području rane pismenosti najvažnije osigurati uvjete u kojima će djeca svijet slova i brojeva doživljavati i tumačiti kao zanimljivo, korisno, potrebno i pozitivno iskustvo. Cilj ovog istraživanja je definirati teorijsku osnovu, razvoj i važnost početnog čitanja i pisanja djece rane i predškolske dobi te saznati stavove roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka o ranoj pismenosti njihove djece, o važnosti razvoja predpisačkih i predčitačkih vještina, te njihovo poznavanje te problematike. U istraživanju je korištena metoda anketiranja, odabran je slučajni uzorak, odnosno 20 roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka.
početno čitanje i pisanje, predčitačke vještine, poticajna okolina
nije evidentirano
engleski
Early childhood literacy
nije evidentirano
early childhood literacy, stimulating enviroment
nije evidentirano
Podaci o izdanju
47
08.07.2014.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek