Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Pokroviteljstvo u kulturi: od pojedinca do poduzeća (nekad i danas) (CROSBI ID 644383)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Mihaljević, Marija Pokroviteljstvo u kulturi: od pojedinca do poduzeća (nekad i danas) // Znanstvene, kulturne, obrazovne i umjetničke politike — europski realiteti : 200. obljetnica rođenja Josipa Jurja Strossmayera : Zbornik radova 2. međunarodnog interdisciplinarnog znanstvenog skupa / Željko Pavić, Ivana Žužul, Tihomir Živić, Ivana Bestvina Bukvić, Lucija Ljubić, Zlatko Kramarić, Helena Sablić Tomić, Miljenko Brekalo, Stanislav Marijanović, Antun Tucak, István Blazsetin (ur.). Osijek: Odjel za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti et al., 2016. str. 318-333

Podaci o odgovornosti

Mihaljević, Marija

hrvatski

Pokroviteljstvo u kulturi: od pojedinca do poduzeća (nekad i danas)

Kultura i umjetnost oduvijek su ovisili o financijskoj potpori. Ranije su kulturu ponajviše poticali pojedinci i (kraljevske) bogate obitelji, nakon toga država, a sada to sve više postaju predstavnici gospodarstva. Stoga, pokroviteljstvo u kulturi ima izuzetno dugu povijest tijekom koje su se mijenjali i motivi navedenih pokrovitelja u kulturi. Kao primjer pojedinca, prikazan je najpoznatiji i najveći pokrovitelj umjetnosti i kulture u hrvatskoj povijesti − Josip Juraj Strossmayer čiji je pristup pokroviteljstvu bio filantropsko- nacionalne prirode. Kasnije, tu odgovornost preuzima država koja kulturu smatra važnom za nacionalni identitet i prestiž. Međutim, danas se država sve više povlači, umanjujući financijsku podršku kulturi i umjetnosti. Zbog takve situacije, sve veću važnost dobiva poslovni sektor čiji je motiv pokroviteljstva u kulturi prije svega ekonomsko tržišni. Cilj je rada analizirati fenomen pokroviteljstva u kulturi i izložiti opće tendencije i motive pokrovitelja u kulturi nekad i danas.

kultura ; pokroviteljstvo ; gospodarstvo ; država

nije evidentirano

engleski

Sponsorhip in culture - from an individual to a company (now and then)

nije evidentirano

culture ; sponsorship ; economy ; state

nije evidentirano

Podaci o prilogu

318-333.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Znanstvene, kulturne, obrazovne i umjetničke politike — europski realiteti : 200. obljetnica rođenja Josipa Jurja Strossmayera : Zbornik radova 2. međunarodnog interdisciplinarnog znanstvenog skupa

Željko Pavić, Ivana Žužul, Tihomir Živić, Ivana Bestvina Bukvić, Lucija Ljubić, Zlatko Kramarić, Helena Sablić Tomić, Miljenko Brekalo, Stanislav Marijanović, Antun Tucak, István Blazsetin

Osijek: Odjel za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar; Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti et al.

978-953-6931-92-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Ekonomija