Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni (CROSBI ID 644362)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | domaća recenzija

Šundalić, Zlata ; Dinješ Gros, Katarina Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni // Krležini dani u Osijeku 2015. / Hećimović, Branko (ur.). Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište, Filozofski fakultet Osijek, 2016. str. 31-49

Podaci o odgovornosti

Šundalić, Zlata ; Dinješ Gros, Katarina

hrvatski

Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni

Komedije Dubrovčanina Marina Držića nalazile su svoje mjesto na repertoarima svjetskih kazališnih pozornica Pariza, Beča, Budimpešte, Moskve, Lenjingrada, Praga, Bratislave, Kijeva, Venecije. Realističnost, životnost, renesansna razigranost, smijeh i dosjetke (ali i poučnost) njegovih komedija privlačile su kazališnu publiku i na prostoru nekadašnje Jugoslavije. U radu naslovljenom Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni istražuje se prisutnost Držićevih komedija na kazališnim scenama: Subotice (u Narodnom pozorištu-Népszinház), Sombora (u Narodnom pozorištu) i Novoga Sada (u Vojvođanskom narodnom pozorištu, a od 1974. Novosadskom pozorištu/Ujvideki). Početak je istraživanja određen godinom premijerne predstave: u Subotici je Dundo Maroje izveden 19. 11. 1946., u Novom Sadu je Dundo Maroje izveden 23. 10. 1948. godine, a u Somboru je Dundo Maroje izveden 3. 3. 1948. godine. Uvidom u repertoare kazališta u Subotici, Novom Sadu i Somboru dolazi se do zaključka da su u subotičkom kazalištu Držićeve komedije bile najviše zastupljene (Dundo Maroje, Plakir, Mande, Skup, Dubrovačke vragolije - Pjerin), dok su u Novom Sadu i Somboru bile izvođene dvije njegove komedije (Dundo Maroje i Mande). Osim istraživanja zastupljenosti Držićevih dramskih djela na vojvođanskoj kazališnoj sceni, u radu se istražuju i gostovanja drugih kazališta u navedenim sredinama s Držićevim djelima (npr. Hrvatskog narodnog kazališta i Srpskog narodnog pozorišta), zatim recepcija publike i kazališne kritike, istaknutiji glumci (Ana Skenderović, Eržika Kovačević, Ištvan Sabo, Czehe Gusztáv, Mira Stupica, Jozo Laurenčić, Geza Kopunović) i nagrade (Udruženje dramskih umetnika Srbije). Premijere Držićevih komedija i njezine glumce pratili su i napisi u časopisima od kojih se u radu izdvajaju: Hrvatska riječ, Subotičke novine, Slobodna Vojvodina, Dnevnik, Scena, Somborske novine. Početkom 21. stoljeća prestale su se izvoditi Držićeve komedije na vojvođanskoj kazališnoj sceni.

Marin Držić, komedija, kazalište u Subotici, kazalište u Novom Sadu, kazalište u Somboru

nije evidentirano

engleski

The comedies of Marin Držić on the theatre scene of Vojvodina

nije evidentirano

Marin Držić, comedy, theatre scene in Subotica, theatre scene in Novi Sad, theatre scene in Sombor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

31-49.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Krležini dani u Osijeku 2015.

Hećimović, Branko

Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište, Filozofski fakultet Osijek

978-953-347-129-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija