Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 857875

Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture


Tomljenović, Zlata
Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture // Školski vjesnik, 65 (2016), 261-273 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopcenje, znanstveni)


Naslov
Nastavne metode kao čimbenik kvalitete u nastavi likovne kulture
(Teaching methods as a factor of quality in visual arts education)

Autori
Tomljenović, Zlata

Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 65 (2016); 261-273

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopcenje, znanstveni

Ključne riječi
Likovna kultura, opće i specifične nastavne metode, nastavne strategije, učitelji razredne nastave
(Class teachers, general and subject-specific teaching methods, teaching strategies, visual arts)

Sažetak
Kvaliteta nastavnog procesa u likovnoj kulturi uvelike ovisi o kreativnoj i učinkovitoj kombinaciji kako općih, tako i specifičnih (likovnih) nastavnih metoda. Cilj rada bio je ispitati u kojoj mjeri se učitelji razredne nastave u nastavi likovne kulture koriste pojedinim nastavnim metodama te utvrditi njihovu percepciju značajki, specifičnosti, svrhe i ciljeva uporabe određenih nastavnih metoda i strategija. Preliminarno istraživanje provedeno je na uzorku od 109 učitelja u osnovnim školama Primorsko-goranske i Istarske županije. T-testom je utvrđeno postojanje statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i stručne spreme učitelja samo na jednoj od 14 varijabli, dok je pri utvrđivanju statistički značajne razlike između uporabe pojedinih nastavnih metoda i statusa učitelja utvrđena statistički značajna razlika na 8 od 14 varijabli. Rezultati ukazuju da u školskoj praksi još uvijek prevladava uporaba općih, ustaljenih metoda rada u odnosu na suvremene i specifične metode. Namjera ovog rada je doprinos istraživanju problematike primjene općih i specifičnih metoda rada u nastavi likovne kulture, s ciljem osuvremenjivanja i poboljšanja školske prakse te poticanja daljnjeg istraživanja na ovom, još uvijek nedovoljno istraženom području.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija

Napomena
Tematski broj.



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Rijeci

Autor s matičnim brojem:
Zlata Tomljenović, (320200)

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka:


  • LISA: Library and Information Science Abstracts