Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima (CROSBI ID 644273)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Šošić, Marko Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2014. str. 152-152

Podaci o odgovornosti

Šošić, Marko

hrvatski

Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima

U srednjim školama s programima likovne umjetnosti i dizajna, novi mediji su implementirani kao nužni instrument u izvedbi učeničkog zadatka. U nastavnom predmetu grafičkog dizajna, učenici veći dio svojih uradaka izvode u virtualnim i digitalnim medijima. Primjena računala i softvera za obradu slike uvelike ubrzava i olakšava izvedbu zadanog zadatka, omogućuje brzu izvedbu varijacija i međusobnog kombiniranja digitalnih uradaka. Nastavna cjelina „Kopiranje ambalaže postojećeg grafičkog proizvoda“ (ambalaža, ovitak knjige, logotip), eksperimentalno je proširena na kopiranje mrtvih priroda flamanskoga baroka. Učenici su imali zadatak u programu Photoshop kopirati detalj ili cjelinu isprintane reprodukcije umjetničkog djela. Promjena medija u postupku kopiranja rezultirala je različitim ishodima, a kako je i unaprijed pretpostavljeno. Ovisno o učeničkoj vještini prepoznavanja i realizaciji detalja, razine istančanosti u razlikovanju boja i tonova, te razvijenosti same vještine rada u računalnom programu, kopije se kreću od pojednostavljenih prikaza do minucioznih i vrsno izvedenih uradaka. Učenicima je pojašnjenja analogija barokne metode lazurnog slikanja uljem i slojeva (layera) u Photoshopu. Cilj ove vježbe je bio uočiti sličnosti i razlike u originalu i u izvedenoj kopiji koja je nastala u novom mediju, te mogućnosti koje oba medija nude. Također, stavljen je naglasak na autonomnost medija i njegove mogućnosti imitiranja drugog medija, te na proces kojega je prošla slika: od baroknog originala, njegove reprodukcije u digitalnom mediju uzetog s interneta, njegove printane verzije kao izvorišnog materijala, njegove kopije u digitalnom mediju (na monitoru) i konačno njegove printane verzije.

slikarsko kopiranje, flamanski barok, mrtva priroda, IT, promjena medija

nije evidentirano

engleski

Re-production of baroque paintings in virtual and digital media

nije evidentirano

copying of painting, Flemish baroque, stil life, IT, media change

nije evidentirano

Podaci o prilogu

152-152.

2014.

nije evidentirano

objavljeno

978-953-58055-3-3

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Škojo, Tihana

Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku

Podaci o skupu

1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti - Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

poster

17.10.2014-18.10.2014

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti