Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju? (CROSBI ID 644259)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Draganić, Jelena Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju? // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.). Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016. str. 95-112

Podaci o odgovornosti

Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Draganić, Jelena

hrvatski

Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?

Darovita djeca uz iznadprosječne kognitivne sposobnosti i nesrazmjeran socio-emocionalni razvoj trebaju primjerenu podršku za ostvarenje visokih potencijala. Ona mogu dosegnut iznimna postignuća ukoliko su njihove konativne osobine i kontekstualna obilježja usklađena, pri čemu je važna podrška roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika. Roditelji će se uspješnije nositi sa specifičnim izazovima u roditeljstvu darovitoj djeci ako su osigurani prikladni odgojno-obrazovni poticaji i uvjeti za razvoj potencijala. Kvalitativnom metodologijom ispitalo se kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju podršku odgajatelja i djelatnika u kraćim specijaliziranim programima za poticanje darovitosti. Polustrukturiranim upitnikom intervjuirano je osam roditelja sedmero potencijalno darovite djece koja pohađaju kraće specijalizirane programe za poticanje darovitosti. Roditelji potencijalno darovite djece percipiraju rani i predškolski odgojno- obrazovni sustav podržavajućim. Smatraju da su odgajatelji posvećeni potrebama njihovog djeteta, da obogaćuju program i potiču djetetovu pozitivnu sliku o sebi. Prepoznaju brojne dobrobiti kraćih specijaliziranih programa za poticanje darovitosti: obogaćenje kao vrstu učenja koja zadovoljava potrebe djeteta, podrška i savjeti roditeljima, te povezanost s drugom darovitom djecom i roditeljima. Također, iskazuju želju za osnivanjem radionica na kojima bi razmjenjivali iskustva s ostalim roditeljima potencijalno darovite djece. U anticipaciji obrazovne budućnosti svog djeteta dominira zabrinutost pri uključivanju u osnovnoškolski odgojno- obrazovni sustav i nepostojanje sustavne podrške društva za darovite pojedince u Republici Hrvatskoj. Pozitivna roditeljska iskustava stručne podrške u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ukazuju na potrebu normirane podrške u nastavku školovanja, koja treba obuhvatiti prepoznavanje i poticanje cjelovitog razvoja potencijalno darovitog djeteta, kao i programsku i stručnu podršku.

darovitost ; roditelji ; podrška ; odgajatelji ; kraći specijalizirani programi

nije evidentirano

engleski

How parents of potentially gifted children perceive supports in early pre-school education?

nije evidentirano

giftedness ; parents ; support ; preschool teacher ; enrichment programs

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-112.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Zrilić, Smiljana

Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja

9789533311357

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

predavanje

25.02.2016-27.02.2016

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija