Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Oblici pritisaka koje studenti ili njima bliske osobe vrše nad nastavnicima medicinskog fakulteta kako bi ishodili prolaz na ispitu ili bolje ocjene (CROSBI ID 408874)

Ocjenski rad | diplomski rad

Babić, Andrija Oblici pritisaka koje studenti ili njima bliske osobe vrše nad nastavnicima medicinskog fakulteta kako bi ishodili prolaz na ispitu ili bolje ocjene / Puljak, Livia (mentor); Split, Medicinski fakultet u Splitu, . 2012

Podaci o odgovornosti

Babić, Andrija

Puljak, Livia

hrvatski

Oblici pritisaka koje studenti ili njima bliske osobe vrše nad nastavnicima medicinskog fakulteta kako bi ishodili prolaz na ispitu ili bolje ocjene

Cilj. Istražiti opseg pritisaka na nastavnike pri ocjenjivanju, osobe koje najčešće vrše pritisak na nastavnike, najčešće oblike pritisaka, saznati stavove nastavnika prema različitim oblicima pritisaka te način ponašanja nastavnika u hipotetskoj situaciji da dožive jedan od oblika pritisaka. Ispitanici i metode. U istraživanju su sudjelovali nastavnici Medicinskog fakulteta u Splitu u znanstveno-nastavnim zvanjima. Od ukupno 124 nastavnika koji su udovoljavali kriterijima uključenja, 91 (73%) nastavnika je pristalo sudjelovati u istraživanju. Podatci su prikupljani anonimnim upitnikom razvijenim za potrebe ovoga istraživanja. Rezultati. Od svih nastavnika koji su sudjelovali u istraživanju njih 42 (46, 2%) doživjelo je neku vrstu pritiska od strane studenata koji nisu prošli ispit ili su htjeli veću ocjenu. Najčešći oblici pritiska studenata bili su uporno nagovaranje i moljakanje, „prijateljska“ molba i plač. Roditelji studenata su pokušali intervenirati kod 31 (34%) anketiranog nastavnika. Najčešći oblik pritiska koji su vršili roditelji bila je „prijateljska“ molba (N=21 ; 67, 7%). Kod 15 (48, 4%) anketiranih nastavnika roditelji nisu vršili pritisak, samo su htjeli razgovarati o rezultatima studenta. Kolege s posla kontaktirale su 34 (37, 3%) anketiranih nastavnika vezano za uspjeh studenta na ispitu. Kod njih je najčešći pritisak također bila „prijateljska“ molba (N=25 ; 73, 5%). Trećina kolega (N=12 ; 35, 3%) nije vršila pritisak, samo su htjeli razgovarati o rezultatima studenta. Kolege koje su kontaktirale nastavnike najčešće su bili liječnici koji ne rade na Medicinskom fakultetu i kolege liječnici koji rade kao nastavnici na Medicinskom fakultetu. Kao metode sprječavanja pritisaka/intervencija nastavnici su najčešće navodili upozorenje studentima prije početka kolegija (N=40 ; 44%) i izradu pravilnika koji bi definirao neprihvatljive pritiske/intervencije i odgovarajuće sankcije (N=24 ; 26, 4%). Dio nastavnika ocijenio je određene pritiske/intervencije kao potpuno ili djelomično prihvatljive, uključujući molbe, uporno nagovaranje, plač i vikanje. Većina nastavnika prijavila bi neke od pritisaka/intervencija upravi fakulteta dok je 15 (16, 5%) nastavnika navelo da nijednu vrstu pritiska upravi ne bi prijavili. Zaključci. Značajan broj nastavnika iskusio je pritiske i intervencije vezane za ocjenjivanje na ispitu od strane studenata, njihovih roditelja i kolega liječnika, a određeni broj tih pritisaka ocijenjen je potpuno ili djelomično prihvatljivima. Potrebno je kroz edukaciju nastavnika i studenata mijenjati profesionalnu kulturu u kojoj su pritisci vezani za ocjenjivanje na ispitu prihvatljiva i česta pojava.

Nastavnici, pritisci, ocjenjivanje, studenti

nije evidentirano

engleski

Pressures that students, parents or work colleagues exert on medical school teachers in an attempt to pass an exam or get better grades

nije evidentirano

Teachers, pressures, assessment, student

nije evidentirano

Podaci o izdanju

35

14.11.2012.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Medicinski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Kliničke medicinske znanosti