Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja (CROSBI ID 644161)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Škojo, Tihana Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.). Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 95-96

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja

U srednjim školama općeobrazovnoga smjera, umjetničko odgojno-obrazovno područje primarno se ostvaruje jezgrovnim kurikulumom koji obuhvaća nastavne predmete glazbenu i likovnu umjetnost. Prvi pokušaji ostvarivanja međusobne interakcije između glazbene i likovne umjetnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu su iskazani šezdesetih godina XX. stoljeća. Tadašnji nastavni plan i program utvrđivao je provođenje glazbene nastave uklopljene u zajedništvo s likovnom umjetnosti i ostvarivane pod predmetom Umjetnost. Nastava je sadržajno bila zasnovana na kronološkom pregledu razvoja likovne, odnosno glazbene umjetnosti. Školska 1990./91. godina označila je povratak gimnazija, a sukladno aktualnom nastavnom planu i programu prihvaćenom 1994. godine u svim se gimnazijama glazbena nastava izvodi pod predmetnim imenom Glazbena umjetnost, a likovna nastava pod imenom Likovna umjetnost. Premda su početak dvadesetprvog stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, likovna i glazbena se nastava u gimnaziji u proteklih pedeset godina i dalje izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom koncipiranim na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih i likovnih događaja u kronološkom redu. Pregled dosadašnje nastavne prakse umjetničkog područja navodi nas na promišljanja o primjerenosti postojeće nastave zahtjevima suvremenog društva te poželjnim didaktičkim paradigmama koji odgovaraju potrebama i interesima učenika novog doba. Budući da je kreativnost predmetnog nastavnika osnovni preduvjet razvoja i odmaka od ustaljenog načina podučavanja u smjeru otvorenog i fleksibilnog nastavnog procesa, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja odnosa učenika srednjih škola prema načinu provođenja nastave umjetničkog područja. Istraživanje je bilo usmjereno prema različitim aspektima kreativnosti u nastavi umjetničkog područja, utvrđivanju stila ponašanja nastavnika te utjecaju kreativnosti u nastavnim postupcima u svrhu prilagođavanja sadržaja, moderniziranja i poboljšanja tradicionalno koncipiranog nastavnog modela. Provedenim istraživanjem na uzorku od 586 učenika osječkih srednjih škola utvrđeno je da učenici koncepciju nastavnog modela pojedinog predmeta isključivo povezuju s načinom podučavanja te da ne postoji istaknuta interdisciplinarnost između predmeta umjetničkog područja. Rezultati ispitivanja pokazali su da su učenici tijekom školovanja spoznali značaj kreativnosti u nastavnom procesu te su u mogućnosti utvrditi elemente kreativnog načina donošenja nastavnog sadržaja, razlikovati i vrednovati kreativnost i kvalitetu u pojedinom stilu podučavanja.

kreativnost, umjetničko područje, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija

nije evidentirano

engleski

Creativity of secondary students in arts education

nije evidentirano

creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school

nije evidentirano

Podaci o prilogu

95-96.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Didaktički izazovi

Peko, Anđelka

Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-29-8

Podaci o skupu

Didactic challenges-International Scientific Conference

predavanje

24.05.2012-25.05.2012

Slavonski Brod, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Glazbena umjetnost