Nove paradigme u poučavanju sviranja (CROSBI ID 644160)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
hrvatski
Nove paradigme u poučavanju sviranja
U obrazovnom sustavu Republike Hrvatske glazbene su škole, kao umjetničke odgojnoobrazovne ustanove, nositelji važne društvene uloge, utvrđivanja i promicanja kulture. Unatoč brojnim teorijskim razmatranjima o glazbeno pedagoškim pitanjima koja aktualiziraju probleme nastave instrumenta i navode prednosti otvorenog modela gdje nastavnici temeljem svojih stručnih i pedagoških kompetencija prilagođavaju nastavne sadržaje potrebama i interesima učenika i vremena te moderniziraju i poboljšaju tradicionalno postavljenu metodičko-didaktičku organizaciju poučavanja, tradicionalni pristup, koji se ogleda u dominantnoj ulozi nastavnika još uvijek je česta pojava u glazbenim školama. Razlog tome je što su nastavnici instrumenta u svome visokoškolskom obrazovanju prvenstveno usmjereni na razvoj izvođačkih vještina, a pedagoška znanja stječu na malome broju pedagoško-psiholoških kolegija. Njihovo je poučavanje većinom bazirano na stečenom iskustvu s nastave instrumenta i sukladno tome najčešće se koriste načinom poučavanja svojih nastavnika, prema modelu „poučavam kako su mene poučavali“.Tradicionalni je pristup opravdavan isključivo s gledišta stjecanja glazbenih reproduktivnih sposobnosti i kao takav rezultira razvijenom vještinom sviranja instrumenta i postignutim uspjehom na natjecanjima. Pri tome nastavnici zanemaruju stjecanje drugih važnih glazbenih znanja, vještina i navika, razvoj vlastitog sustava vrijednosti, kritičkog mišljenja, kreativnosti te u konačnici cjeloviti glazbeni i kulturni razvitak učenika. Uz obilježja tradicionalnog pristupa u radu ukazujemo na nove paradigme u nastavi sviranja, utemeljene na individualiziranom pristupu i optimalnom razvoju svakog pojedinca, bez obzira na stupanj darovitosti. Takvom će nastavom nastavnik sviranja, stručnim i suvremenim pedagoškim pristupom, uz kvalitetnu metodičku i didaktičku realizaciju ishoda učenja, iznaći načine pobuđivanja interesa i znatiželje svakog učenika, a kroz permanentnu analizu vlastitog rada iznova unaprjeđivati vlastito poučavanje i profesionalni razvoj.
kompetencije nastavnika, nastava sviranja, tradicionalni pristup, paradigme suvremenosti
nije evidentirano
engleski
New paradigms of teaching music
nije evidentirano
teacher competences, instrument teaching, traditional approach, new paradigms
nije evidentirano
Podaci o prilogu
76-78.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Peko, Anđelka
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Podaci o skupu
Didactic Challenges II - Is new the same as old?
predavanje
20.05.2016-21.05.2016
Osijek, Hrvatska