Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira (CROSBI ID 644151)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
hrvatski
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira zahtjevno je nastavno djelovanje, a obuhvaća brojne aktivnosti i postupke kojima se dolazi do saznanja o kakvoći i količini ostvarenih odgojno-obrazovnih ciljeva. Teorijska polazišta, ciljevi obrazovanja, kao i specifičnosti pojedine nastave najneposrednije uvjetuju izbor i definiranje modela vrednovanja. Iako je ocjenjivanje kao aktivnost procjenjivanja postignutog rezultata učenika najprisutniji način vrednovanja u cjelokupnoj glazbenoj nastavi u Republici Hrvatskoj, tako i u nastavi klavira, aktualna, humanistički i kompetencijski usmjerena nastava, koja se zalaže za optimalan razvoj svakog pojedinca, navodi i nastavnike klavira na promišljanje o različitim formativnim pristupima utvrđivanja znanja, sposobnosti, vještina, navika, stavova i vrijednosti. Individualan plan ili didaktički ugovor između nastavnika i učenika, sukladno suvremenim pedagoškim stremljenjima, postaje okosnica za realizaciju cjelokupne nastave klavira, pa i za vrednovanje postignuća. Istraživanje je provedeno sa svrhom utvrđivanja mišljenja nastavnika o vrednovanju postignuća učenika u nastavi klavira, s ciljem usklađivanja praktične realizacije nastave sviranja sa suvremenim didaktičkim spoznajama. Iz rezultata je zaključeno kako nastavnici klavira u individualno koncipiranoj nastavi još uvijek dominantno primjenjuju brojčano ocjenjivanje te je ocjena, kao rezultat sumativne evaluacije, jedina povratna informacija učenicima i roditeljima o uspjehu u nastavi klavira. Znanstveni doprinos rada ogleda se u utvrđenoj potrebi za intenziviranje uporabe alternativnih pristupa kojima će se vrednovati angažman, a ne isključivo rezultati učenja. S namjerom prikazivanja mogućnosti analitičkog individualnog praćenja i prikazivanju napretka svakog učenika, prema individualno utvrđenim varijablama praćenja, naveden je princip grafičkog praćenja učenika koje može biti kvalitetan, sveobuhvatni način praćenja i analize učeničkih postignuća. Također je aktualizirana potreba za učestalijom primjenom auto-evaluacije učenika i samovrednovanja nastavnika.
nastava klavira, ishodi učenja, vrednovanje, individualno praćenje, grafičko praćenje, samovrednovanje
nije evidentirano
engleski
Evaluation of student achievements in piano lessons
nije evidentirano
piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
63-65.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Building experience and meaning in music education
Petrović, Milena
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd
978-86-88619-66-0
Podaci o skupu
19th Pedagogical Forum of Performing Arts
predavanje
30.09.2016-02.10.2016
Beograd, Srbija