Motivacija učenika za sudjelovanje u srednjoškolskim izvannastavnim aktivnostima umjetničkog područja (CROSBI ID 644149)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Motivacija učenika za sudjelovanje u srednjoškolskim izvannastavnim aktivnostima umjetničkog područja
U duhu sveobuhvatnih društvenih promjena u Republici Hrvatskoj, na polazištima teorija kurikuluma, utvrđen je nacionalni kurikulum strukturiran od jezgrovnog dijela jednakog za sve učenike, diferenciranog koji omogućuje profiliranje učenika prema posebnostima pojedinog gimnazijskog smjera i školskog kurikuluma koji se odnosi na različite oblike izvannastavnih aktivnosti. Izvannastavne aktivnosti čine važan čimbenik odgojnog, ali i obrazovnog djelovanja današnjice. Čine ih brojni sadržaji u vidu dodatne nastave, fakultativnih nastavnih predmeta, izvannastavnih aktivnosti, projekata i drugih ponuda škole koji učenicima omogućuju široki razvoj kompetencija sukladno njihovim preferencijama. Važno mjesto s aspekta ostvarivanja društvenog kulturnog razvoja pripada umjetničkom području u kojemu su implementirani i različiti oblici glazbenih aktivnosti. U današnje vrijeme tehničke revolucije, kada je obilje različitog sadržaja dostupno već na dodir odgovarajuće tipke na računalu, potrebno je uložiti izniman napor od strane učitelja kako bi se učenike motiviralo na rad i sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima unutar srednjoškolskog kurikuluma. Provedenim istraživanjem na uzorku od 250 učenika osječkih gimnazija utvrđeno je da učenici pokazuju najviši stupanj motiviranosti za glazbene aktivnosti koje se ostvaruju u različitim projektima. Rezultati ispitivanja pokazali su da učenici prepoznaju značaj motivacije u izvannastavnim aktivnostima, te su u mogućnosti utvrditi aktivnosti i načine rada koji pridonose većoj angažiranosti učenika u različitim oblicima izvannastavnih aktivnosti. Pred školama se nalazi iznimno zahtjevan zadatak da pravilnim izborom izvannastavnih aktivnosti i visoko motiviranim učiteljima, koji osluškuju želje učenika i usmjeravaju ih prema inventivnim aktivnostima, realiziraju sadržaje školskog kurikuluma u pravcu ostvarenja vrijednih kulturnih i materijalnih postignuća, sukladno zahtjevima novog doba.
školski kurikulum, izvannastavne aktivnosti, motivacija
nije evidentirano
engleski
Motivation of secondary students to participate in arts extracurricular activities
nije evidentirano
school curriculum, extracurricular activities, motivation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
84-84.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Motivation-Attention-Discipline
Czekus, Geza
Novi Sad: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu
978-86-87095-37-3
Podaci o skupu
7th International Scientific Conference Motivation- Attention-Discipline
predavanje
04.10.2013-05.10.2013
Subotica, Srbija