Nastavničke kompetencije za realizaciju početničkog solfeggia (CROSBI ID 644148)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Nastavničke kompetencije za realizaciju početničkog solfeggia
Početnički solfeggio, kao oblik predškolskog programa, predstavlja zasebnu programsku cjelinu unutar vlastitog odgojno-obrazovnog sustava, glazbene škole. Nastava početničkog solfeggia realizira se s ciljem da glazbeni odgoj i obrazovanje započne već u predškolskoj dobi kako bi se od najranijeg uzrasta stručno i sistematično razvijale djetetove glazbene sposobnosti, potrebne za svladavanje zahtjevnih zadataka u daljnjem glazbenom obrazovanju. Nastava početničkog solfeggia u potpunosti je zasnovana na otvorenom kurikulumu u kojemu se sve nastavne aktivnosti, didaktičkim pluralizmom nastavnih strategija, međusobno prožimaju, sukladno potrebama i interesima djece te potrebama daljnjeg glazbenog obrazovanja. U otvorenom, slobodno konstruiranom konceptu poučavanja od najvećeg je značaja iznimno kompetentan i kreativan nastavnik. Njegove se kompetencije odnose na ispunjavanje kompleksnih odgojnih i obrazovnih zadataka, osmišljavanje i fleksibilno kombiniranje nastavnog sadržaja, potrebnog za zadovoljenje visokih stručnih zahtjeva. Nastavničke kompetencije podrazumijevaju i odabir nastavnih metoda, strategija i postupaka te njihovo međusobno kombiniranje, ali i primjenu novih, slobodno konstruiranih koncepata poučavanja. Osim stručnih i pedagoških kompetencija, od posebnog značaja za rad s djecom predškolskog uzrasta imaju nastavnikove socijalne i personalne kompetencije, specifične kompetencije koje su usmjerene ostvarivanju pozitivnog i dinamičkog ozračja te motiviranju djece za aktivno sudjelovanje u svim nastavnim aktivnostima. Analizirajući didaktičko-metodičkog aspekt svih nastavnih aktivnosti, koje se ostvaruju u nastavi početničkog solfeggia pokušat ćemo ukazati na ulogu i značaj kompetentnog nastavnika.
Početnički solfeggio, otvoreni kurikulum, kompetencije nastavnika
nije evidentirano
engleski
Teacher's competencies in solfege for beginners
nije evidentirano
Solfege for beginners, open curriculum, teacher's competencies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
98-99.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Muzika u društvu
Hadžić, Fatima
Sarajevo: Muzikološko društvo Federacije Bosne i Hercegovine ; Muzička akademija Univerziteta u Sarajevu
Podaci o skupu
10. Međunarodni simpozij "Muzika u društvu" = 10th International Symposium "Music in Society"
predavanje
20.10.2016-22.10.2016
Sarajevo, Bosna i Hercegovina