Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture (CROSBI ID 644144)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture
Tijekom cijelog razvojnog odgojno-obrazovnog puta, sukladno pedagoškim reformama koje su se ogledale u nastavnim programima, pa sve do danas, prisutni su zajednički zahtjevi i nastojanja usmjerena pronalaženju najefikasnijih načina poučavanja, koji bi doveli do najboljih ishoda učenja. U posljednjih dvadeset godina i Hrvatska se obrazovna politika priklanja europskim pedagoškim tendencijama usmjeravanja kurikuluma s tradicionalnog, temeljenog na realizaciji nastavnog programa i prenošenju činjeničnog znanja, na razvoj proceduralnih znanja, vještina i sposobnosti ; kompetencija. Prijelaz na kompetencijski sustav nužno je težio utvrđivanju ishoda učenja, iskaza kojima bi se utvrdilo što učenik treba znati, razumjeti i/ili biti u stanju pokazati nakon što završi određeni obrazovni stupanj. Utvrđivanje ishoda učenja, u suvremenom kurikulumskom pristupu, zahtjeva osim definiranih iskaza koja se odnose na znanja i sposobnosti, objedinjavanje aspekta praćenja i razvijanja individualnih znanja, umijeća, navika i cjelokupnu projekciju razvoja učenikove ličnosti u određenom predmetnom području. Umjetničko područje predstavlja najkompleksnije nastavno područje koje zahtjeva visoko stručno i psihološko - pedagoški kompetentne nastavnike, koji će sa stručnog aspekta znati odgovoriti na metodičke promjene iz tradicionalnog načina poučavanja u otvoreni kurikulumski model. Istovremeno, nastavnike koji sa stručno- psihološkog aspekta posjeduju sposobnost prepoznavanja umjetničke darovitosti kod učenika i dobro znaju kombinirati metode rada, ali i motivirati učenike tijekom cijelog nastavnog procesa. U konačnici nastavnike koji će suvremenim didaktičkim principima usmjeriti nastavu prema ostvarivanju visoko kvalitetnih kompetencija kod učenika, ali i precizno znati odrediti dosege i granice, te strukture znanja, sposobnosti i vještine u skladu sa učenikovim predispozicijama te ih na primjeren, relevantan konkretan i mjerljiv način znati iskazati. Provedenim istraživanjem usmjerenim na utvrđivanje ishoda učenja u nastavi glazbene kulture utvrđeno je da učenici nisu u pogledu evaluacije upoznati sa temeljnim okosnicama kurikularnog pristupa ; ne mogu utvrditi što trebaju znati i umjeti, zašto i koje vrijednosti prihvatiti, odnosno koje kompetencije i u kojem obimu bi trebali steći nakon završenog određenog obrazovnog ciklusa. Obzirom na ostvarene rezultate istraživanja, u radu ćemo aktualizirati razloge koji dovode do nejasnoća prilikom preciznog definiranja ishoda učenja, te potom utvrditi moguće smjernice za procjenjivanje razine kompetencija u nastavi glazbene kulture.
ishodi učenja, kompetencije, umjetničko područje, nastava glazbene kulture
nije evidentirano
engleski
Learning outcomes in teaching music in elementary school
nije evidentirano
Learning outcomes, competencies, the arts, teaching music
nije evidentirano
Podaci o prilogu
660-675.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Jerković, Berislav, Škojo, Tihana
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
978-953-58055-5-7
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096