Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia (CROSBI ID 235437)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia
Djeca s posebnim potrebama nose u sebi velike mogućnosti umjetničkog izražavanja. S glazbom se takva djeca mogu susretati na mnogo različitih načina, a bavljenjem glazbom u glazbenim školama omogućava im se potpuna potvrda osobnosti i urođenih potencijala. U nastavi solfeggia djecu se raznim aktivnostima nastoji potaknuti na glazbeno izražavanje. Pjevanjem, slušanjem i različitim stvaralačkim aktivnostima razvijaju se i usavršavaju intonativne i ritamske vještine, razvija se glazbeno pamćenje, glazbeni ukus i muzikalnost. Pjevanje čini najspontaniji i najprirodniji način glazbenog izražavanja djece. To je najmanje ograničavajuća aktivnost za učenike s posebnim potrebama, a time i omiljeni dio nastave solfeggia. Važno je znati metodički pravilno voditi ovu nastavu uz dobro osmišljene aktivnosti jer će to omogućiti njegovanje glasa, pravilan razvoj organa za disanje i govor, unapređenje intonativnih vještina te aktivno obrazovanje sluha. Sluh se u nastavi solfeggia obrazuje osim putem pjevanja i putem slušanja. Prepoznavanjem i zapisivanjem različitih melodija isto se tako stječu ritamska i intonacijska znanja i umijeća. Posebna pozornost može se posvetiti i različitim oblicima spontanog i svjesnog glazbenog stvaralaštva čime se može razvijati i dječja kreativnost. Svaku ritamsku i intonativnu pojavu može se obraditi na mnogo načina, ali pritom je važno odabrati one načine koji će omogućiti i aktivno uključivanje učenika s posebnim potrebama. U ovom radu prikazat ćemo kakve sve postoje mogućnosti za provođenje aktivnosti u kojima se ravnopravno s ostalom djecom mogu uključivati i djeca s posebnim potrebama. Naglasak ćemo pritom staviti na one aktivnosti kod kojih se djeca mogu glazbeno izraziti pjevanjem.
djeca s posebnim potrebama, pjevanje, solfeggio, ritamske vještine, intonativne vještine, prepoznavanje melodije, glazbeno stvaralaštvo
nije evidentirano
engleski
Children with special needs in solfege classes
nije evidentirano
children with special needs, singing, solfege, rhythm skills, intonative skills, melody recognition, musical creativity
nije evidentirano