Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia (CROSBI ID 235437)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Škojo, Tihana Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia // Tonovi (Zagreb), 55 (2010), 19-32

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

hrvatski

Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia

Djeca s posebnim potrebama nose u sebi velike mogućnosti umjetničkog izražavanja. S glazbom se takva djeca mogu susretati na mnogo različitih načina, a bavljenjem glazbom u glazbenim školama omogućava im se potpuna potvrda osobnosti i urođenih potencijala. U nastavi solfeggia djecu se raznim aktivnostima nastoji potaknuti na glazbeno izražavanje. Pjevanjem, slušanjem i različitim stvaralačkim aktivnostima razvijaju se i usavršavaju intonativne i ritamske vještine, razvija se glazbeno pamćenje, glazbeni ukus i muzikalnost. Pjevanje čini najspontaniji i najprirodniji način glazbenog izražavanja djece. To je najmanje ograničavajuća aktivnost za učenike s posebnim potrebama, a time i omiljeni dio nastave solfeggia. Važno je znati metodički pravilno voditi ovu nastavu uz dobro osmišljene aktivnosti jer će to omogućiti njegovanje glasa, pravilan razvoj organa za disanje i govor, unapređenje intonativnih vještina te aktivno obrazovanje sluha. Sluh se u nastavi solfeggia obrazuje osim putem pjevanja i putem slušanja. Prepoznavanjem i zapisivanjem različitih melodija isto se tako stječu ritamska i intonacijska znanja i umijeća. Posebna pozornost može se posvetiti i različitim oblicima spontanog i svjesnog glazbenog stvaralaštva čime se može razvijati i dječja kreativnost. Svaku ritamsku i intonativnu pojavu može se obraditi na mnogo načina, ali pritom je važno odabrati one načine koji će omogućiti i aktivno uključivanje učenika s posebnim potrebama. U ovom radu prikazat ćemo kakve sve postoje mogućnosti za provođenje aktivnosti u kojima se ravnopravno s ostalom djecom mogu uključivati i djeca s posebnim potrebama. Naglasak ćemo pritom staviti na one aktivnosti kod kojih se djeca mogu glazbeno izraziti pjevanjem.

djeca s posebnim potrebama, pjevanje, solfeggio, ritamske vještine, intonativne vještine, prepoznavanje melodije, glazbeno stvaralaštvo

nije evidentirano

engleski

Children with special needs in solfege classes

nije evidentirano

children with special needs, singing, solfege, rhythm skills, intonative skills, melody recognition, musical creativity

nije evidentirano

Podaci o izdanju

55

2010.

19-32

objavljeno

0352-9711

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija