Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju (CROSBI ID 408837)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Škojo, Tihana Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju / Previšić, Vlatko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Škojo, Tihana

Previšić, Vlatko

hrvatski

Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju

Stalne promjene na području obrazovanja, koje su se u posljednjih dvadeset godina događale osobito u području strategije i politika reformiranja školstva, hrvatska je pedagogijska znanost pratila utvrđivanjem i donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, čime je ukazala na potrebu usklađivanja našega obrazovnog sustava sa suvremenim društvenim potrebama i izazovima, ali i novim spoznajama o učenju i učinkovitosti nastave. Unutar različitih područja općeg obveznoga i srednjoškolskog obrazovanja, važno mjesto, posebno s aspekta ostvarivanja društvenog i kulturnog razvoja djece i mladih, svakako pripada umjetničkom području u kojemu su implementirani raznovrsni oblici glazbenog podučavanja. Sadržajno strukturiranje kurikuluma glazbe u općem obveznom i srednjoškolskom obrazovanju primarno se odnosi na oblikovanje redovne glazbene nastave, a potom na izvannastavne glazbene aktivnosti. U teorijskom dijelu utvrđeni su aktualni načini i sadržaj strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnoj školi i gimnaziji pri čemu se vodilo načelima humanističkog kurikuluma, usmjerenog na učenika i razvoj njegovih kompetencija u skladu s potrebama suvremenog društva. Didaktičko je strukturiranje utvrđeno kroz ciljeve, zadatke, sadržaje, nastavni program, strategije i organizaciju rada, kompetencije te vrednovanje nastave glazbe, a poseban je naglasak stavljen na metodički aspekt realizacije svih nastavnih područja koja su prisutna u nastavi glazbene kulture i glazbene umjetnosti. Rezultatima istraživanja potkrijepljena je potreba za provođenjem otvorenog i fleksibilnog programa nastave glazbene kulture i umjetnosti te je iskazana potreba za definiranjem ishoda učenja, utvrđenih prema kvalitativnoj dimenziji individualnih učenikovih znanja i dobro ostvarenoj ravnoteži između kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog područja. Aktualizirana je promjena u organizaciji učenja i usmjeravanju didaktičkih strategija na oblike aktivnog stjecanja znanja, sukladno učeničkim interesima. Naglašena je potreba za uspostavljanjem veće ponude izvannastavnih aktivnosti te želja za većom otvorenosti škole i društva prema umjetničkim aktivnostima. Zaključeno je kako je kurikulum koherentna tvorba sastavljena od osnovnoškolske i gimnazijske nastave te od izvannastavnih aktivnosti, u kojemu se pomoću pluralizma didaktičkih metoda, strategija i oblika te brojnih alternativnih metodičkih rješenja sustavno iznalazi put prema razvoju učenika u kulturi i prema kulturi.

otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje, nastava glazbene kulture, nastava glazbene umjetnosti, izvannastavne glazbene aktivnosti

nije evidentirano

engleski

Didactic-methodological structuring of the music curriculum in general and compulsory education

nije evidentirano

open curriculum, didactic structuring, teaching music, extracurricular music activities

nije evidentirano

Podaci o izdanju

271

17.07.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija