Mogućnost individualnog grafičkog praćenja i ocjenjivanje učenika u nastavi glazbene umjetnosti (CROSBI ID 644119)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Mogućnost individualnog grafičkog praćenja i ocjenjivanje učenika u nastavi glazbene umjetnosti
Ocjenjivanje, kao osnovni postupak vrednovanja ishoda učenja i postignuća učenika, predstavlja i u glazbenoj umjetnosti najosjetljiviji i kritici najizloženiji aspekt nastavnog djelovanja. Pregled aktualne dokimološke prakse u nastavi glazbene umjetnosti navodi nas na promi- šljanja o primjerenosti postojećeg načina vrednovanja postignuća. Istovremeno nas navodi na mogućnosti uvođenja promjena, koje bi rezultirale usklađivanjem i ovog nastavnog aspekta potrebama i interesima učenika, ali i zahtjevima suvremenog odgoja i obrazovanja. Temeljem rezultata istraživanja donosimo mišljenja učenika o kriterijima vrednovanja znanja i sposobnosti u nastavi Glazbene umjetnosti, te aktualnom načinu praćenja i ocjenjivanja. Iznoseći konkretne prijedloge učenika utvrđujemo načine prevladavanja propusta u ocjenjivanju u nastavi Glazbene umjetnosti. Upućujemo na mogućnost provođenja individualnog grafičkog praćenja napredovanja učenika, kao oblika vrednovanja i samovrednovanja postignuća s ciljem da učenik samostalno uoči kako napredak u svakoj nastavnoj aktivnosti ima značajan utjecaj na ukupno ostvarenje ishoda učenja nastave glazbene umjetnosti. Također želimo osvijestiti da svaki napredak označava vrijedan doprinos kulturnom razvoju svakog učenika. U konačnici aktualiziramo potrebu uvođenja načina vrednovanja koji će se odmaknuti od procjene nivoa svladanosti nastavnog programa glazbene umjetnosti, nego će biti usmjeren prema kvalitativnoj promjeni znanja, sposobnosti, mišljenja i stavova učenika, ali i prema vrednovanju motivacije učenika za daljnje oblike glazbenog obrazovanja s ciljem proširivanja umjetničkih kompetencija.
gimnazijsko glazbeno obrazovanje ; nastava glazbene umjetnosti ; vrednovanje i samovrednovanje postignuća učenika
nije evidentirano
engleski
The Possibility of an Individual Graphical Tracking and Grading of Students in Music Class
nije evidentirano
grammar school music education ; music class ; assessment and self-evaluation of students’ achievements
nije evidentirano
Podaci o prilogu
256-270.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja
Atanasov Piljek, Diana ; Huzjak, Miroslav
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-80-9
Podaci o skupu
Researching Paradigms of childhood and education
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska