Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja (CROSBI ID 235366)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Škojo, Tihana
hrvatski
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja
U srednjim školama općeobrazovnoga smjera, umjetničko odgojno-obrazovno područje primarno se ostvaruje jezgrovnim kurikulom koji obuhvaća nastavne predmete glazbenu i likovnu umjetnost. Prvi pokušaji ostvarivanja međusobne interakcije između glazbene i likovne umjetnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu iskazani su šezdesetih godina XX. stoljeća. Tadašnji nastavni plan i program utvrđivao je provođenje glazbene nastave uklopljene u zajedništvo s likovnom umjetnosti i ostvarivane pod predmetom Umjetnost. Nastava je sadržajno bila zasnovana na kronološkom pregledu razvoja likovne, odnosno glazbene umjetnosti. Školska 1990./91. godina označila je povratak gimnazija, a sukladno aktualnom nastavnom planu i programu prihvaćenom 1994. godine u svim se gimnazijama glazbena nastava izvodi pod predmetnim imenom Glazbena umjetnost, a likovna nastava pod imenom Likovna umjetnost. Premda su početak dvadesetprvoga stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, likovna i glazbena se nastava u gimnaziji u proteklih pedeset godina i dalje izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom koncipiranim na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih i likovnih događaja u kronološkom redu. Pregled dosadašnje nastavne prakse umjetničkoga područja navodi nas na promišljanja o primjerenosti postojeće nastave zahtjevima suvremenoga društva te poželjnim didaktičkim paradigmama koji odgovaraju potrebama i interesima učenika novog doba. Budući da je kreativnost predmetnoga nastavnika osnovni preduvjet razvoja i odmaka od ustaljenoga načina podučavanja u smjeru otvorenoga i fleksibilnoga nastavnog procesa, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja odnosa učenika srednjih škola prema načinu provođenja nastave umjetničkoga područja. Istraživanje je bilo usmjereno prema različitim gledištima kreativnosti u nastavi umjetničkoga područja, utvrđivanju stila ponašanja nastavnika te utjecaju kreativnosti u nastavnim postupcima u svrhu prilagođavanja sadržaja, moderniziranja i poboljšanja tradicionalno koncipiranoga nastavnog modela. Provedenim istraživanjem na uzorku od 586 učenika osječkih srednjih škola utvrđeno je da učenici koncepciju nastavnoga modela pojedinoga predmeta isključivo povezuju s načinom podučavanja te da ne postoji istaknuta interdisciplinarnost između predmeta umjetničkoga područja. Rezultati ispitivanja pokazali su da su učenici tijekom školovanja spoznali značaj kreativnosti u nastavnom procesu te su u mogućnosti utvrditi elemente kreativnoga načina donošenja nastavnog sadržaja, razlikovati i vrjednovati kreativnost i kvalitetu u pojedinom stilu podučavanja.
kreativnost, umjetni ko podru je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija
nije evidentirano
engleski
Creativity of secondary students in arts education
nije evidentirano
creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school
nije evidentirano