Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 855852

Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti


Klarin, Mira
Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti // Kompetencijski profil ravnatelja / Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2016. str. 217-232


Naslov
Rukovođenje u školskom kontekstu iz perspektive teorije privrženosti
(Leadership in the school context from the attachment theory perspective)

Autori
Klarin, Mira

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kompetencijski profil ravnatelja

Urednik/ci
Vican Dijana ; Sorić Izabela ; Radeka Igor

Izdavač
Sveučilište u Zadru

Grad
Zadar

Godina
2016

Raspon stranica
217-232

ISBN
978-953-331-130-2

Ključne riječi
Rukovođenje, školski kontekst, teorija privrženost
(Leadership, school context, attachment theory)

Sažetak
Uloga ravnatelja u obrazovnom sustavu izuzetno je važna. Rukovođenje u školskom kontekstu specifično je u odnosu na rukovođenje u drugim profesijama. Suvremena literatura ovo područje rada odnosno profesiju ravnatelja povezuje s teorijom privrženosti. Iz tog razloga za razumijevanje odnosa u školi, s aspekta učenika, učitelja i na koncu onoga koji upravlja školskim sustavom, poznavanje mehanizama koji stoje u osnovi formiranja međuljudskih odnosa, moglo bi biti višestruko korisno. U ovom poglavlju iznosi se pregled temeljnih spoznaja iz područja teorije privrženosti te njezina primjena u razumijevanju međuljudskih odnosa u školi. Specifično, poznavanje osnovnih obrazaca privrženosti kod djece, omogućuje svakom sudioniku školskog procesa razumijevanje ponašanja konkretnog djeteta. Također poznavanje obrazaca privrženosti kod nastavnika i ostalih kolega, ravnatelju može omogućiti razumijevanje ponašanja drugih. Na koncu, u poglavlju se nudi mogućnost detektiranja vlastitog dominantnog obrasca privrženosti koja vodi ka mogućnosti upravljanja vlastitim ponašanjem. Samoregulacija, odnosno sposobnost upravljanja vlastitim ponašanjem doprinosi uspostavljanju uspješnih međuljudskih odnosa što čini važnu sastavnicu efikasnog rukovođenje. Sveukupno, nakon što pročitate ovo poglavlje moći ćete objasniti pojam privrženosti i razlikovati različite oblike privrženosti, objasniti što je to "sigurna baza" i argumentirano raspravljati o njenoj važnosti u školskom kontekstu i njenom doprinosu postignućima učenika, nastavnika i ravnatelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Sveučilište u Zadru

Autor s matičnim brojem:
Mira Klarin, (205564)