Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u logopedskom radu u osoba s afazijom - prikaz dva slučaja. (CROSBI ID 235172)
Prilog u časopisu | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Kuhar, Ivana ; Prizl Jakovac, Tatjana ; Ivšac Pavliša, Jasmina
hrvatski
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u logopedskom radu u osoba s afazijom - prikaz dva slučaja.
Informacijsko-komunikacijska tehnologija (engl. Information and Communication Technology, ICT) u terapiji afazija primijenjena je kroz računalne programe i mobilne aplikacije koji su osmišljeni kako bi osobama s afazijom povećali intenzitet, a time i učinkovitost terapije i omogućili veću samostalnost kako tijekom poticanja, tako i u svakodnevnom životu. Istraživanja pokazuju da uporaba ICT-a poboljšava sposobnosti u svim jezičnim sastavnicama (fonologiji, morfologiji, sintaksi, semantici i pragmatici). Cilj ovog istraživanja bio je praćenje terapije osoba s afazijom te usporedba rezultata u zadacima imenovanja, čitanja i razumijevanja provođenjem testa prije i po završetku razdoblja logopedskog poticanja. Sudionici istraživanja su dvije osobe s afazijom, a terapija je provedena korištenjem računalnih programa Microsoft Word i Microsoft Offi ce PowerPoint 2007 te aplikacija osmišljenih u sklopu projekta ‘ICT-AAC’: Komunikator, e- Galerija Senior i Glaskalica. Rezultati istraživanja pokazuju napredak u svim poticanim sposobnostima, osim u zadacima slušnog razumijevanja. Iako su u istraživanju sudjelovala samo dva ispitanika rezultati mogu poslužiti kao temelj za daljnja istraživanja primjene ICT u terapiji afazija te izradu sofverskih aplikacija na hrvatskom jeziku, koji je inovativni oblik terapije jezičnih teškoća u osoba s afazijom.
afazija, informacijsko-komunikacijska tehnologija, imenovanje, čitanje, razumijevanje
nije evidentirano
engleski
The use of information and communication technology (ICT) in aphasia treatment: two case studies.
nije evidentirano
aphasia ; information and communication technology ; therapy ; naming ; reading ; comprehension
nije evidentirano