Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu (CROSBI ID 57766)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Janković, Sandra ; Poldrugovac, Katarina Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu // Spremljanje in primerjava dosežkov hrvaških in slovenskih hotelov / Praćenje i usporedba rezultata hrvatskih i slovenskih hotel / Ivankovič, Gordana ; Jerman Matea (ur.). Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015. str. 7-28

Podaci o odgovornosti

Janković, Sandra ; Poldrugovac, Katarina

hrvatski

Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu

Benchmarking predstavlja potragu za najboljom praksom u određenoj grani industrije. To je postupak koji se temelji na uspoređivanju vlastitih dimenzija s onim poduzećima koja zaslužuju biti mjera vrijednosti. Primjena benchmarkinga u svjetskom hotelijerstvu ima vrlo dugačku tradiciju. Prve forme benchmarking statistike bilježe se još davnih 1930ih godina. Osnovna pretpostavka primjene benchmrkinga u hotelijerstvu je primjena standarda USALI. Danas u svjetskom hotelijerstvu postoji velik broj raznih publikacija u okviru kojih se objavljuju ostvareni rezultati poslovanja u hotelijerstvu, koji pojedinim hotelima mogu poslužiti u svrhu benchmarkinga. Ključni pokazatelji koji se u ovom članku predstavljaju na uzorku hotela u Hrvatskoj i Sloveniji, članovima CrossBench projekta su stupanj iskorištenja kapaciteta, prosječna cijena sobe, RevPAR i TRevPAR. Uz pomoć analize omeđenih podataka (Data Envelopment Analysis – DEA) izračunata je i efikasnost hotela u Hrvatskoj i Sloveniji. Povzetek Benchmarking je prepoznavanje najboljše prakse v določeni industrijski panogi. To je postopek, ki temelji na primerjanju lastnih dosežkov s primerljivimi podjetji. Uporaba benchmarkinga ima v svetovnem hotelirstvu zelo dolgo tradicijo. Prve oblike statistike benchmarking segajo v davna trideseta leta 20. stoletja. Osnovna predpostavka za uporabo benchmarkinga v hotelirstvu je upoštevanje standardov USALI. V svetovnem hotelirstvu je danes veliko število različnih publikacij, v okviru katerih se objavljajo doseženi poslovni izidi v hotelirstvu, ki jih posamezni hoteli lahko uporabijo za benchmarking. Ključni kazalniki, ki so v tem članku za člane projekta CrossBench predstavljeni na vzorcu hotelov na Hrvaškem in v Sloveniji, so stopnja zasedenosti sob, povprečna cena sobe, RevPAR in TRevPAR. S pomočjo analize ovojnice podatkov (Data Envelopment Analysis, DEA) je izračunana tudi učinkovitost hotelov na Hrvaškem in v Sloveniji.

Benchmarking, USALI, KPI, CrossBench, hotel

rad je objavljen na hrvatskom i slovenskom jeziku

engleski

Benchmarking: finding the best practice in hospitality industry

nije evidentirano

Benchmarking, USALI, KPI, CrossBench, hotel

nije evidentirano

Podaci o prilogu

7-28.

objavljeno

Podaci o knjizi

Spremljanje in primerjava dosežkov hrvaških in slovenskih hotelov / Praćenje i usporedba rezultata hrvatskih i slovenskih hotel

Ivankovič, Gordana ; Jerman Matea

Koper: Založba Univerze na Primorskem

2015.

978-961-6963-49-7

Povezanost rada

Ekonomija