Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Matematička darovitost i rad s matematički darovitom djecom (CROSBI ID 643903)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa

Juričić Devčić, Marija Matematička darovitost i rad s matematički darovitom djecom // Međužupanijski stručni skup za učitelje matematike 'Učenici s posebnim potrebama - darovitost' Zagreb, Hrvatska, 09.01.2017-11.01.2017

Podaci o odgovornosti

Juričić Devčić, Marija

hrvatski

Matematička darovitost i rad s matematički darovitom djecom

Djeca i mladi koji su iznimno talentirani pokazuju mogućnost dostizanja izvanredno visokih razina postignuća u odnosu na svoje vršnjake, iskustvo ili okruženje. Ta djeca i mladi pokazuju velike izvedbene sposobnosti u intelektualnom, stvaralačkom i/ili umjetničkom smislu, ona posjeduju neuobičajenu sposobnost vođenja ili se ističu u određenom akademskom području. Potrebno im je pružiti usluge i aktivnosti koje škole obično ne pružaju (George, 2004). Sposobnijim bismo trebali smatrati svako dijete koje je po bilo kojoj sposobnosti ili postignuću daleko naprednije od onog što mi nastavnici očekujemo od djeteta te kronološke dobi. Daroviti učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u mnogim različitim područjima djelovanja. Talentirani učenici su oni učenici koji pokazuju potencijal za izuzetnu uspješnost u jednom području djelovanja. Talent označava razvijenu područno specifičnu darovitost. Različiti autori različito definiraju darovitost, pa tako za neke u populaciji ima 1% darovitih pojedinaca, dok se kod drugih udio darovitih penje i do 25%. Zajedničke značajke darovitosti kod različitih pristupa su: darovitost je kombinacija sposobnosti i osobina ličnosti ; darovitost se javlja u različitim domenama kao jedinstvena sposobnost ili kombinacija sposobnosti ; darovitost može biti manifestna, kada su rezultati vidljivi, ili potencijalna koja će se razviti uz poticaje i potporu okoline (Čudina-Obradović, 1990). Nerealna su očekivanja da darovito dijete bude i emocionalno i socijalno natprosječno razvijeno. Veliki mogući nesrazmjer između intelektualnog i emocionalno-socijalnog razvoja može dovesti do unutarnjih sukoba koji mogu biti uzrok različitih psiholoških teškoća darovitog djeteta. Darovito dijete zbog izrazite misaone razvijenosti uočava nesklad unutar sebe ali i istodobnu različitost i sličnost s vršnjacima, što može izazvati intrapersonalne i interpersonalne teškoće. Sposobnosti u osnovi matematičkog talenta nisu jasno specifične (kao npr. kod likovnog i glazbenog talenta). Sposobnosti važne za matematički talent su prisutne i kod velikih filozofa, fizičara, kemičara i biologa. Te sposobnosti uglavnom spadaju u logičko-matematičke sposobnosti (Gardner). Matematičke sposobnosti uključuju: numeričku sposobnost, sposobnost pamćenja i planiranja, sposobnost prostornog predočavanja i sposobnost logičkog zaključivanja i uočavanja veza (Čudina-Obradović, 1990). Darovita djeca zahtijevaju sustavno praćenje i konstantan rad. Mogući načini rada s darovitom djecom su: akceleracija, obogaćivanje kurikuluma, poticanje kreativnosti, mentorski rad, izvanškolske aktivnosti i uključivanje u natjecanja. Darovito dijete treba konstantnu podršku odraslih i vršnjaka da bi iskoristilo sav potencijal i očuvalo svoju darovitost. U Republici Hrvatskoj još uvijek je nedovoljno razvijena skrb o darovitoj djeci. Natjecanja nisu jedini način identifikacije matematički darovite djece, ali uključivanje u natjecanja može biti efikasan način rada s matematički darovitom djecom i s njim treba početi što ranije. Također je potrebno je posvetiti veću pažnju matematički darovitim djevojčicama.

darovitost ; matematička darovitost ; djeca s posebnim potrebama ; identifikacija

nije evidentirano

engleski

Mathematical giftedness and work with mathematically gifted children

nije evidentirano

giftedness ; mathematical giftedness ; children with special needs ; identification

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Međužupanijski stručni skup za učitelje matematike 'Učenici s posebnim potrebama - darovitost'

predavanje

09.01.2017-11.01.2017

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Matematika