Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poznavanje drveća i grmlja učenika mlađe školske dobi i studenata učiteljskog studija. (CROSBI ID 643712)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Kristić, Kristina Poznavanje drveća i grmlja učenika mlađe školske dobi i studenata učiteljskog studija. // Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. Kopački rit: past, present, future 2016 / Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko et al. (ur.). Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit", 2016. str. 61-62

Podaci o odgovornosti

Popović, Željko ; Bogut, Irella ; Kristić, Kristina

hrvatski

Poznavanje drveća i grmlja učenika mlađe školske dobi i studenata učiteljskog studija.

U školskom radu s djecom uočeno je slabo poznavanje biljaka, posebno grmlja i drveća. Zato smo ispitali koliko djeca mlađe školske dobi zaista poznaju drveće i grmlje. Ista smo pitanja postavili i studentima učiteljskoga studija. Ispitanici su bili 50 učenika trećih i četvrtih razreda Osnovne škole „Voćin“ iz Voćina i 50 studenata prve godine učiteljskog studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku. Testiranjem znanja obuhvatili smo i studente koji će nakon završetka svog studiranja poučavati djecu mlađe školske dobi. Test je sadržavao 15 pitanja različitog tipa. Od ukupno 100 ispitanika, 66% je znalo da šume mogu biti listopadne, vazdazelene i mješovite (82% učenika i 50% studenata). Najviše ispitanika prepoznalo je orah na fotografiji – 90/100 (46/50 učenika i 44/50 studenata), zatim kesten – 89/100 (48/50 učenika i 41/50 studenata), jabuku – 84/100 (48/50 učenika i 41/50 studenata), kupinu – 83/100 (40/50 učenika i 43/50 studenata), malinu – 76/100 (32/50 učenika i 44/50 studenata), maslinu – 75/100 (30/50 učenika i 45/50 studenata), hrast – 73/100 (43/50 učenika i 39/59 studenata) te ostala drveća i grmlja. Tisu, svib, hrast crniku, crni bor, jarebiku i poljski jasen nije prepoznao niti jedan učenik, također niti jedan student. Analizom dobivenih rezultata pokazano je da nema značajnih razlika u poznavanju šumskog drveća i grmlja među učenicima trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Također, nema ni značajnih razlika u poznavanju šumskog drveća i grmlja između učenika i studenata što je ipak bilo neočekivano. Dobiveni rezultati su indikativni – mogu poslužiti u opravdanoj kritici obrazovnom sustavu, ali i poticajni za odgovorniji rad učitelja, biologa, prirodoslovaca koji su prilici obrazovati djecu i odrasle na upoznavanju prirode u kojoj živimo i o kojoj ovisimo.

šumsko drveće; grmlje; učenici mlađe školske dobi; studenti

nije evidentirano

engleski

The knowledge of trees and shrubs by younger school children and students of teacher education.

nije evidentirano

forest trees; shrubs; younger school children; students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

61-62.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. Kopački rit: past, present, future 2016

Ozimec, Siniša ; Bogut, Irella ; Rožac, Vlatko ; Bolšec, Boris ; Kučera, Sonja ; Popović, Željko

Bilje: Javna ustanova "Park prirode Kopački rit"

1849-8264

Podaci o skupu

Kopački rit jučer, danas, sutra 2016. / Kopački rit: past, present, future 2016

poster

29.09.2016-30.09.2016

Kopačevo, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija, Biologija