Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Prikazanja Rajmunda Kuparea ili Kristovo djelovanje kroz slabe likove, Kolo 1/2015., str. 94-112. (CROSBI ID 643704)

Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad

Sanja Nikčević Prikazanja Rajmunda Kuparea ili Kristovo djelovanje kroz slabe likove, Kolo 1/2015., str. 94-112. // Kolo, časopis matice hrvatske za književnost. Zagreb: Matica hrvatska, 2015. str. 94-112

Podaci o odgovornosti

Sanja Nikčević

hrvatski

Prikazanja Rajmunda Kuparea ili Kristovo djelovanje kroz slabe likove, Kolo 1/2015., str. 94-112.

Rajmond Kupareo objavio je tri prikazanja i to misterije o Isusu (Porođenje, Muka i Uskrsnuće) u kojima slijedi biblijsku priču o rođenju, smrti i uskrsnuću ali ne kroz glavne junake nego kroz slabe likove: pastire kojima se objavio Anđeo, razbojnike koji su raspeti s Kristom i Tomu koji sumnja u uskrsnuće. Oni nam prepričavaju događaje ali vidimo djelovanje tih događaja na likove, njihovu promjenu i shvaćanje ti događaji djeluju na njih . Sve tri drame slijede tradiciju didaktičnih afirmativnih religioznih žanrova jer se kroz Božje djelovanje na život tih likova pokazuje i osnova Isusova nauka i Novi Savez koji Bog sklapa s ljudima: božja ljubav i milosrđe za najadnije i najgrešnije umjesto Božje kazne iz Starog zavjeta (novorođeno dijete ozdravlja gluhonijemog dječaka koji je plod grijha), otkupiteljska žrtve na križu podnesen umjesto najgoreg razbojnika Barabe, učiteljeva briga za učenike i nakon smrti i uskrsnuća... Upravo zbog tih slabih likova na sceni Kupareova prikazanja su i vrlo scenična s tri razine dramske napetosti, jer patimo promjenu likova i njihov svjesni i slobodni odabir dobra, a kontrapunktirani su im likovi koji ne naprave pravi izbor. U prvoj pastiri vjeruju da je novorođeno dijete Mesija ali predstojnik sinagoge ne! U drugoj Juda izdaje Isusa i ne može se pokajati, Pilat se ne može suprotstaviti Židovima, ali Braba slijedi Krista i gledajući njegovu muku na Golgoti shvati da je Krist raspet zbog njega i njegovih grijeha i obrati se. U trećoj neki učenici nemaju problema s Isusovom smrću i uskrsnućem i to baš oni koje Toma smatra nedostojnim (Nikodem i Josip iz Arimateje koji su mu dolazili noću) dok on to teško prihvaća, sve dok mu ne dođe sam Učitelj. Treća razina dramske napetosti je emotivno zajedništvo s publikom koja te slabe likove (njihove sumnje, traženja, osjećaj krivice) prepoznaje, razumije, suosjeća i na kraju, kad likovi dožive spoznaju i publika može s njima doživjeti pročišćenje vlastitih osjećaja, katarzu.

hrvatska drama ; hrvatsko kazalište ; Rajmund Kupareo ; prikazanje

rad je dostupan na https://www.matica.hr/kolo/453/prikazanja- rajmunda-kuparea-ili-kristovo-djelovanje-kroz- slabe-likove-24669/ Rad je dio temata o Kupareu.

engleski

Sacra rappresentaziones of Rajmond Kupareo or Christ's Actions through Week Characters

nije evidentirano

Croatian drama ; Croatian theatre ; Rajmund Kupareo ; Sacra rappresentaziones

nije evidentirano

Podaci o prilogu

94-112.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Kolo, časopis matice hrvatske za književnost

Zagreb: Matica hrvatska

9771331099001

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti