Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Culture in the Context of Market Economy: US Experience (CROSBI ID 643653)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Munk, Ana Culture in the Context of Market Economy: US Experience // Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji / Turković, vera ; Novina, Ariana (ur.). Zagreb: Sveučilište u Zagrebu Likovna Akademija, 2015. str. 93-108

Podaci o odgovornosti

Munk, Ana

engleski

Culture in the Context of Market Economy: US Experience

Da su načela slobodnog tržišta ideja, roba i umjetnosti u uvjetima tržišne ekonomije i demokracije kao političkog sistema najvećim dijelom nespojiva sa načelima državnih subvencija i etatizirane kulture kako u gospodarstvu tako i u kulturi najjasnije dolazi do izražaja u teoriji i praksi anglosaksonskih zemlja, a posebno u SAD-u. Što Hrvatska može naučiti iz američke prakse? Koja je uloga države u pokretanju tržišta, a koja samih umjetnika? Izlaganje će ponuditi razloge zašto je neophodno i pod kojim uvjetima je moguće razviti tržište umjetninama. Poslužit ću se teoretskim promišljanima američkih intelektualaca kao što su David Hickey, Robert Huges i Robert Sorr te iskustvima iz galerijske prakse koje nam prenosi Edward Winkleman. Dave Hickey, galerist, likovni kritičar i nositelj prestižne MacArthur nagrade brani tržište kao jedinu sferu slobode umjetnosti od birokratskog nadgledanja umjetničkog procesa i vrednovanja te kao jedinu sigurnost koju umjetnost ima kao instrument demokracije. Dok se javni službenici moraju brinuti za javni interes i vrline, trgovci umjetninama poput Foucaultoevog kralja kažnjavaju brzo i nesmiljeno umjetnost bez odjeka dok istovremeno nagrađuju umjetnost koja budi zadovoljstvo i uzbuđenje mimo i na štetu “tiranije interpretacije.” Prije nego što osmislimo načine provođenja tržišnih načela, potrebno je shvatiti što znači slobodno tržište. Živimo li u uvjetima slobodnog tržišta ili smo se prisiljeni nositi s najgorim oblikom kapitalizma kojeg ekonomisti zovu crony kapitalizam. Koje su posljedice državno regulirane ekonomije na tržište umjetnina? Trebamo li se bojati komercijalne umjetnosti. Da li slobodno formiranje cijena šteti ili koristi umjetnosti? Kada i kako se u SAD-u formiralo tržište umjetnina i kako ćemo sustići desetljeće netransparentno formiranih cijena umjetnina, neka su od pitanja na koje će ovo izlaganje nastojati pružiti odgovore.

free market; USA; price formation; private investment

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

93-108.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Turković, vera ; Novina, Ariana

Zagreb: Sveučilište u Zagrebu Likovna Akademija

978-953-7072-14-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti