Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Korelacijska i eksperimentalna studija odnosa temeljnih dimenzija društvenih stavova, ličnosti i društvene poželjnosti (CROSBI ID 329076)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Milas, Goran Korelacijska i eksperimentalna studija odnosa temeljnih dimenzija društvenih stavova, ličnosti i društvene poželjnosti / Knezović, Zvonimir (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1904

Podaci o odgovornosti

Milas, Goran

Knezović, Zvonimir

hrvatski

Korelacijska i eksperimentalna studija odnosa temeljnih dimenzija društvenih stavova, ličnosti i društvene poželjnosti

Radnjom se propituje odnos temeljnih društvenih stavova i ličnosti kakvom je koncipiraju dva vodeća teorijska modela, Eysenckov i Big five. Koristeći se multivarijatnom i eksperimentalnom metodologijom, došlo se do spoznaja kako su dimenzije ličnosti i društveni stavovi u značajnoj mjeri povezani, što je, kako pokazuju rezultati, uglavnom posljedica socijalizacijskog procesa. Na temeljne dimenzije društvenih stavova uglavnom utječu psihoticizam, društvena poželjnost, ugodnost i savjesnost, odreda socijalizacijski zasićene odrednice ličnosti. Slabija mogućnost socijalizacije osoba visokog psihoticizma te niske društvene poželjnosti, ugodnosti i savjesnosti vjerojatno je odgovorna za veću spremnost prihvaćanja ateističkih i spolno slobodnijih stavova. Druga hipoteza o povezanosti ličnosti i društvenih stavova, kojom se pretpostavlja povezanost konstrukata otvorenosti prema iskustvu (intelekta) i konzervatizma (religioznosti, etnocentrizma i zagovaranja spolnih ograničenja) nije se potvrdila.

društveni stavovi; ličnost; društvena poželjnost; Eysenckove dimenzije ličnosti; Big five; socijalizacija; otvorenost iskustvu; faktorska analiza; strukturalno modeliranje

nije evidentirano

engleski

Correlational and Experimental Study of the Relationship Between Basic Dimensions of Social Attitudes, Personality and Social Desirability

nije evidentirano

social attitudes; personality; social desirability; Eysenck's personality dimensions; Big five; socialization; openess to experience; factor analysis; structural modeling

nije evidentirano

Podaci o izdanju

254

.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Sociologija