Likovna umjetnost i slobodno tržište: američki pogledi (CROSBI ID 57657)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ana Munk
hrvatski
Likovna umjetnost i slobodno tržište: američki pogledi
U radu se razmatra odnos slobodnog tržišta roba, ideja i usluga, tržista umjetnina i kulturne politike u Americi. Polazeći od postavki liberalnog kapitalizma i činjenice da je tržište umjetnina u zemljama razvijenog kapitalizma najslobodnije tj. da je državno najnereguliranije tržište od svih (legalnih) tržišta, te prateći razmišljenja teoretičara kulture kao što je Dave Hickey, postavlja se teza da su tržište i neprofitne aktivnosti pojedinaca i udruga preduvjet slobode umjetnosti. Umjetnost se tako stvara mimo, a ponekad i usprkos, birokratskog nadgledanja umjetničkog procesa i vrednovanja. U radu se objašnjava uspjeh i uloga privatnih i korporativnih komercijalnih i neprofitnih (filantropskih) ulaganja u umjetnost i kulturu u Americi, te se objašnjava kada se u Americi formiralo tržište umjetnina i na koji način ono funkcionira. Cilj ovog rada nije osporiti nesumljivu društvenu korist umjetnosti i kulture, budući da i liberalni kapitalizam utemeljen na prosvjetiteljskoj tradiciji tu ulogu shvaća i opravdava načelom “susjedskog efekta”, već je namjera ovog rada opovrgnuti jednodimenzionalne teze koje opstanak i budućnost hrvatske kulture vide isključivo u većim državnim ulaganjima u kulturu.
slobodno tržište, filantropija, nevidljiva ruka tržišta, kolekcionarstvo, porezna politika
nije evidentirano
engleski
Visual arts and the free market: American perspective
nije evidentirano
free market, philanthropy, invisible hand, collecting, tax policy
nije evidentirano
Podaci o prilogu
93-108.
objavljeno
Podaci o knjizi
Umjetnost i tržište: Vrednovanje umjetničkih djela u tržišnoj ekonomiji
Turković, Vera ; Ariana Novina
Zagreb: Akademija likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu
2015.
978-953-7072-14-8