Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 853324

Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika


Bjedov, Vesna
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Stjepan Blažetin (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 307.-328. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 853324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
(Teaching grammar in Croatian language course in secondary school)

Autori
Bjedov, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Stjepan Blažetin - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015, 307.-328.

ISBN
978-963-89731-1-5

Skup
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup

Mjesto i datum
Pečuh, Republika Mađarska, 17.-18. listopada 2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poučavanje gramatike; srednjoškolska nastava hrvatskoga jezika; metodički sustavi
(teaching grammar; Croatian language course in secondary school; methodological systems)

Sažetak
Tvrdnja da današnja srednjoškolska nastava jezika proživljava ozbiljnu krizu koja se dijelom reflektira u napuštanju nastave gramatike – antigramatiziranje poticajem su istraživanju poučavanja gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika. U ovome je radu zanimanje usmjereno pitanju jesu li gramatički nastavni sadržaji zastupljeni u poučavanju hrvatskoga jezika kod ispitanih srednjoškolskih nastavnika, pri čemu se poglavito razmatra pitanje drže li ispitani nastavnici važnim ovladanost pojmom ili ovladanost uporabom. Također, u radu se istražuje koje metodičke sustave ispitanici ostvaruju. S obzirom na to, ciljem je ovoga rada utvrditi ostvaruju li ispitani srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika metodičku koncepciju suvremene nastave gramatike u kojoj prevladava usmjerenost učeniku. U istraživanju je primijenjen metodološki postupkak ankete, a uzorak je obuhvatio 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika pet županija Republike Hrvatske (Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske). Rezultati su provedenoga istraživanja pokazali da ispitani srednjoškolski nastavnici poučavaju gramatičke sadržaje držeći ih važnim dijelom nastave hrvatskoga jezika. Također, u poučavanju gramatike ispitani srednjoškolski nastavnici primjenjuju različite metodičke sustave pri čemu se pretežitost odgovora često i uvijek uočava kod onih metodičkih sustava koji promiču aktivnu učenikovu ulogu (problemsko-stvaralački, integracijsko-korelacijski i lingvističko-komunikacijski).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Vesna Bjedov (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Bjedov, Vesna
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Stjepan Blažetin (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 307.-328. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Bjedov, V. (2015) Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika. U: Stjepan Blažetin (ur.)XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup.
@article{article, author = {Bjedov, V.}, year = {2015}, pages = {307.-328.}, keywords = {teaching grammar, Croatian language course in secondary school, methodological systems}, isbn = {978-963-89731-1-5}, title = {Teaching grammar in Croatian language course in secondary school}, keyword = {teaching grammar, Croatian language course in secondary school, methodological systems}, publisher = {Znanstveni zavod Hrvata u Ma\djarskoj}, publisherplace = {Pe\v{c}uh, Republika Ma\djarska} }