Utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost malih i srednjih poduzeća (CROSBI ID 408647)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Morić Milovanović, Bojan
Kolaković, Marko
hrvatski
Utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost malih i srednjih poduzeća
U disertaciji su detaljno analizirani koncepti strateškog umrežavanja, poduzetničke orijentacije, okoline i poslovne uspješnosti. Posebna pozornost posvećena je utjecaju pojedinih odrednica strateškog umrežavanja i poduzetničke orijentacije na poslovnu uspješnost, uz okolinu kao posredne varijable. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost, pri čemu su se također promatrali utjecaji okoline na strateško umrežavanje i poduzetničku orijentaciju. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeće odrednice strateškog umrežavanja: privrženost, povjerenje, reputacija, komunikacija i kooperacija ; poduzetničke orijentacije: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomija i kompetitivna agresivnost ; okolina: turbulentnost, suparništvo i dinamičnost ; poslovna uspješnost: financijski i nefinancijski pokazatelji. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirale definirane hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 252 mala i srednja poduzeća iz raznih gospodarskih sektora Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.
Strateško umrežavanje; Poduzetnička orijentacija; Okolina; Poslovna uspješnost
nije evidentirano
engleski
Influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance of small and medium sized enterprises
nije evidentirano
Strategic networking; Entrepreneurial orientation; External environment; Business performance
nije evidentirano
Podaci o izdanju
257
19.06.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb