Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti (CROSBI ID 234592)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Bosančić, Boris Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti // Libellarium, 9 (2016), 1; 31-58. doi: 10.15291/libellarium.v9i1.249

Podaci o odgovornosti

Bosančić, Boris

hrvatski

Proces stjecanja znanja kao problem informacijskih znanosti

Kroz perspektivu osobitoga, problemskog stajališta, u radu je dan kratki osvrt na nekoliko problema informacijskih znanosti koji se eksplicite spominju u literaturi. Riječ je o problemima informacijske eksplozije i informacijske poplave te poplave podataka, zatim, informacijskog pretraživanja i relevantnosti informacija te, na koncu, problemu znanstvene komunikacije. Svrha rada je obrazložiti zašto se i način stjecanja znanja utjelovljen odgovarajućim procesom, može smatrati problemom informacijskih znanosti. Stoga se u radu postojeća teorijska osnova u okviru same informacijske znanosti - DIKW hijerarhija, koja se temelji na ključnim pojmovima informacijske znanosti – podatku, informaciji, znanju (i mudrosti), prepoznaje i kao simbolički prikaz i teorijsko utemeljenje naznačenog procesa. Nadalje, nastoji se pokazati kako je ova veza između DIKW hijerarhije i procesa stjecanja znanja od ključne važnosti za čvršće utemeljenje informacijske znanosti u 'tijelu' sveukupnog ljudskog znanja. U skladu s tim, analiziraju se čovjekovo i strojno stjecanje znanja, te ukazuje na onu razinu provedbe procesa stjecanja znanja koja im je zajednička i koja se može opisati upravo pojmovima podatka, informacije i znanja. Isto tako, temeljem upućenih kritika, u radu se podržava ideja izmjene postojećeg koncepta DIKW hijerarhije, ali onom u smjeru u kojem bi, osim što bi zadržala ulogu simbola, DIKW hijerarhija mogla ponuditi znatno čvršće teorijske temelje procesu stjecanja znanja, a posredno, i informacijskoj znanosti u cjelini. Na kraju rada, navode se i obrazlažu teorijske pretpostavke na kojima se proces stjecanja znanja može zasnovati kao problem informacijskih znanosti.

Stjecanje znanja ; Proces stjecanja znanja ; Znanje ; Informacija ; Teorija informacija ; Podaci ; DIKW hijerarhija

nije evidentirano

engleski

Knowledge acquisition process as a problem of information sciences

nije evidentirano

knowledge acquisition ; knowledge acquisition process ; information ; data ; knowledge ; DIKW hierarchy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (1)

2016.

31-58

objavljeno

1846-8527

1846-9213

10.15291/libellarium.v9i1.249

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice