Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Otajstvo Trojedinoga Boga u slikovnome izričaju (CROSBI ID 14536)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Pehar, Marija Otajstvo Trojedinoga Boga u slikovnome izričaju. Zagreb: Kršćanska sadašnjost, 2016

Podaci o odgovornosti

Pehar, Marija

hrvatski

Otajstvo Trojedinoga Boga u slikovnome izričaju

Glavna tema knjige su slikovni prikazi Trojedinoga Boga. Ipak, primarni cilj knjige nije kritičko propitivanje umjetničkoga i estetskoga na tim prikazima, nego iščitavanje ikonografskoga, s nadom da se dospije do otkrivanja ikonološkoga, dakle, do teološke poruke slike Presvetoga Trojstva, konkretno do dubljeg razumijevanja otajstva jednoga Boga u trojstvu osoba i do približavanja tom otajstvu. Tako su jedan do drugoga stavljeni teološki opis Trojedinoga Boga izrečen riječju i teološki prikaz istoga Boga u slikovnome izričaju. Prvo poglavlje predstavlja kompleksan i dinamičan odnos teološke riječi i slike, praćen kroz obostrani razvoj, pri čemu je osobiti naglasak stavljen na teološka uporišta ranokršćanskoga stava prema svetim slikama. Drugo je poglavlje usredotočeno na povijesni prikaz dogmatskoga razvoja i temeljnoga sadržaja trinitarne vjere, pri čemu se u iznošenju najznačajnijih trinitarno-dogmatskih sadržaja i izričaja pazilo na teološko-kulturološke specifičnosti Istoka i Zapada. U trećem se dijelu kao eksplicitna tema knjige predstavljaju i analiziraju različiti slikovni prikazi Trojstvenoga Boga. Sustavnu analizu vodi temeljno propitivanje o odnosu i uvjetovanost teološke slike i teološke riječi. Konačni se smisao slike Trojedinoga Boga ne pronalazi u utopijskom pokušaju razotkrivanja vječnog lica, nego u služenju čovjeku i njegovom vjerničkom traganju za blizinom toga lica, čime se opet ukazuje na međusobnu isprepletenost i uvjetovanost teološke riječi i slike.

Trojstvo; trinitarna dogma; slika Boga; slika Trojstva; sveta slika; ikonoklazam; sakralna umjetnost

Summary: The main theme of this book is depictions of the Triune God. However, the primary goal of the book is not a critical examination of artistic and aesthetic elements in such depictions, but a reading of iconographic elements, with the hope of revealing the iconological, i.e. the theological message of the image of the Holy Trinity, and more concretely, of reaching a deeper understanding of the mystery of one God in three persons, and of drawing closer to that mystery. Therefore, theological descriptions of the triune God expressed in words and theological depictions of the same God in image appear one next to the other. The first chapter represents complex and dynamic relationship between theological word and image, followed by their mutual development, while a special emphasis has been put on the approach and attitude of early Christianity towards holy images. The second chapter focuses on the historical depiction of the dogmatic development and the most important formulations of the Trinitarian dogma, while exposing the most significant aspects of Trinitarian-dogmatic content and expressions, at the same time taking care of the cultural specificity of the East and the West

engleski

The mystery of the triune God in image

nije evidentirano

Trinity; Trinitarian dogma; image of God; image of Trinity; holy image; iconoclasm; sacral art

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Kršćanska sadašnjost

2016.

978-953-11-1011-2

323

Teološki radovi; 81

objavljeno

Povezanost rada

Teologija, Povijest umjetnosti