Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) (CROSBI ID 643373)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) // 10. Riječki filološki dani / Badurina, Lada (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2016. str. 449-464

Podaci o odgovornosti

Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina

hrvatski

ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)

Djeca koja hrvatski usvajaju kao materinski jezik pridjeve proizvode već u dobi od 1, 4 godine, prvi su pridjevi opisni, a uglavnom se usvajaju u antonimskim parovima (velik-malen). No, nepoznat je dalji tijek bogaćenja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika pridjevima. U ovome se radu na temelju proizvodnje opisivačkih tekstova istražuje uporaba pridjeva kod izvornih govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi. Najprije se navode sponzaje o usvajanju pridjeva u materinskome jeziku te zastupljenosti pridjeva u tekstovima na hrvatskome te se postavljaju hipoteze istraživanja. Zatim se računalno- jezičnom analizom sastavaka istražuju kvantitativni i kvalitativni podatci o uporabi pridjeva. U skladu s očekivanjima, učenici prvoga obrazovnog razdoblja imaju ustaljen repertoar pridjeva, a do kvalitativne razlike u uporabi pridjeva dolazi u drugom obrazovnom razdoblju. Dobiveni rezultati potvrđuju dosadašnje spoznaje o morfološkim obilježjima tekstova na hrvatskome jeziku, ali i pokazuju posebnosti uporabe pridjeva u tekstovima izvornih govornika mlađe školske dobi. Rezultati se također tumače iz perspektive obrazovne lingvistike i metodike nastave Hrvatskoga jezika.

opisivanje; jezik učenika mlađe školske dobi; pridjevi

nije evidentirano

engleski

What is Descriptive in Descriptions? (Usage of adjectives in descriptive texts written by Croatian native speakers at early school age)

nije evidentirano

description; Croatian native speakers at early school age; adjectives

nije evidentirano

Podaci o prilogu

449-464.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

10. Riječki filološki dani

Badurina, Lada

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-7975-34-0

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

nije evidentirano