ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi) (CROSBI ID 643373)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, Lidija ; Aladrović Slovaček, Katarina
hrvatski
ŠTO JE OPISNO U OPISIMA? (Uporaba pridjeva u opisivačkim tekstovima govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi)
Djeca koja hrvatski usvajaju kao materinski jezik pridjeve proizvode već u dobi od 1, 4 godine, prvi su pridjevi opisni, a uglavnom se usvajaju u antonimskim parovima (velik-malen). No, nepoznat je dalji tijek bogaćenja rječnika izvornih govornika hrvatskoga jezika pridjevima. U ovome se radu na temelju proizvodnje opisivačkih tekstova istražuje uporaba pridjeva kod izvornih govornika hrvatskoga jezika mlađe školske dobi. Najprije se navode sponzaje o usvajanju pridjeva u materinskome jeziku te zastupljenosti pridjeva u tekstovima na hrvatskome te se postavljaju hipoteze istraživanja. Zatim se računalno- jezičnom analizom sastavaka istražuju kvantitativni i kvalitativni podatci o uporabi pridjeva. U skladu s očekivanjima, učenici prvoga obrazovnog razdoblja imaju ustaljen repertoar pridjeva, a do kvalitativne razlike u uporabi pridjeva dolazi u drugom obrazovnom razdoblju. Dobiveni rezultati potvrđuju dosadašnje spoznaje o morfološkim obilježjima tekstova na hrvatskome jeziku, ali i pokazuju posebnosti uporabe pridjeva u tekstovima izvornih govornika mlađe školske dobi. Rezultati se također tumače iz perspektive obrazovne lingvistike i metodike nastave Hrvatskoga jezika.
opisivanje; jezik učenika mlađe školske dobi; pridjevi
nije evidentirano
engleski
What is Descriptive in Descriptions? (Usage of adjectives in descriptive texts written by Croatian native speakers at early school age)
nije evidentirano
description; Croatian native speakers at early school age; adjectives
nije evidentirano
Podaci o prilogu
449-464.
2016.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
10. Riječki filološki dani
Badurina, Lada
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
978-953-7975-34-0
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096