Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima (CROSBI ID 643359)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Pukljak Iričanin, Zrinka ; Perković, Lada Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima // Knjiga sažetaka, 2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara „Sinergija sigurnosti pacijenata i kontrole infekcija u sustavu kvalitete“, Timski pristup prevenciji neželjenih događaja. Zagreb: Klinička bolnica Merkur, 2015. str. 10-10

Podaci o odgovornosti

Pukljak Iričanin, Zrinka ; Perković, Lada

hrvatski

Komunikacija sa zahtjevnim suradnicima

UVOD: Učinkovita komunikacija sa suradnicima u timu jedna je od osnovnih odrednica zadovoljstva poslom zdravstvenih djelatnika. Pozitivna radna klima i konstruktivna komunikacija u timu jedan su od važnijih faktora i za povećanje vjerojatnosti pozitivnog ishoda liječenja pacijenata. Stoga posebnu pozornost treba posvetiti razvoju komunikacijskih vještina u situacijama kada se prenošenje poruke među suradnicima, zbog raznih faktora, čini posebno zahtjevnim. RASPRAVA: Profesionalnost u komunikaciji medicinske sestre podrazumijeva spremnost i sposobnost za suradnju s različitim tipovima suradnika. Učinkovito komunicirati lakše je kada su sugovornici ljubazni, srdačni, otvoreni i samopouzdani. S druge strane, suradnici koji se često tuže na okolnosti, prigovaraju, kritiziraju, prebacuju odgovornost na druge, razdražljivi su, učestalo nervozni, prijete ili se na druge načine ponašaju destruktivno, posebno su zahtjevni. To vrijedi osobito za okolnosti kada je potrebno donošenja brojnih brzih i važnih odluka, u uvjetima velike količine posla, a često i smjenskog rada. Njegovanje principa profesionalne komunikacije u takvim uvjetima prvenstveno podrazumijeva usvojene tehnike samokontrole. Njima povećavamo samosvijest o vlastitim reakcijama na zahtjevnog sugovornika te učimo zadržati mirnoću regulacijom vlastitih misli, emocija i ponašanja. Time izbjegavamo preplavljivanje emocijama i održavamo mogućnost racionalnog, objektivnog i cilju usmjerenog postupanja. To može biti od posebnoga značenja ako kao osobito zahtjevnoga medicinska sestra doživljava suradnika koji joj je hijerarhijski nadređen. Bez obzira na zahtjevnost suradnika, od medicinske se sestre očekuje poštivanje načela poštovanja i razumijevanja sugovornika, korištenjem tehnika aktivnoga slušanja i empatije. Važno je poznavati vlastita, ali sugovornikova prava i odgovornosti u komunikacijskom procesu te naučiti asertivno iznošenje vlastitog mišljenje i odbijanje nerazumnih zahtjeva bez osjećaja krivnje ili srama. Za slučaj da komunikacija sa zahtjevnim suradnicima prijeti izbijanjem konflikta, važno je poznavati tehnike razjašnjavanja, pregovaranja i konstruktivnog rješavanja sukoba. ZAKLJUČAK: U komunikaciji sa zahtjevnim suradnicima, medicinskim sestrama od posebnog je značenja usvajanje tehnika samokontrole, empatičnog razumijevanja, asertivnosti i konstruktivnog rješavanja sukoba.

profesionalna komunikacija ; tim ; samokontrola

nije evidentirano

engleski

Communication with challenging coworkers

nije evidentirano

proffesional communication ; team ; self-control

nije evidentirano

Podaci o prilogu

10-10.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka, 2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara „Sinergija sigurnosti pacijenata i kontrole infekcija u sustavu kvalitete“, Timski pristup prevenciji neželjenih događaja

Zagreb: Klinička bolnica Merkur

978-953-58267-1-2

Podaci o skupu

2. Konferencija medicinskih sestara i tehničara , Sinergija sigurnosti pacijenata i kontrole infekcija u sustavu kvalitete „Timski pristup prevenciji neželjenih događaja“

pozvano predavanje

11.06.2015-11.06.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

nije evidentirano