Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke (CROSBI ID 408563)

Ocjenski rad | diplomski rad

Bjelkanović, Antonio Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke / Krupka, Zoran (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Bjelkanović, Antonio

Krupka, Zoran

hrvatski

Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke

Proširenje marke je primjena postojećeg naziva marke prilikom plasiranja novog proizvoda i poduzeća ju vrlo često koriste u svojem poslovanju. Postoje dvije mogućnosti proširenja, horizontalno i vertikalno. Horizontalno proširenje odnosi se na lansiranje novog proizvoda unutar postojeće linije proizvoda ili proširenje u novu kategoriju proizvoda. S druge strane, vertikalno proširenje može biti prema unaprijed ili prema unatrag s time da se novi proizvodi kvalitetom i cijenom razlikuju od postojećih. Da bi proširenje marke bilo uspješno, ali i da proširenje pridonosi roditeljskoj marki, mora postojati fit, odnosno podudaranje u imidžu roditeljske i proširene marke. Svrha rada je istražiti kako proširenje marke utječe na imidž roditeljske marke. Kao roditeljska marka za istraživanje je odabrana marka Melem, na kojoj se ispitivao stav potrošača prema hipotetskom proširenju linije proizvode i kategorije proizvoda. Rezultati su pokazali kako su ispitanici skloniji proširenju linije proizvoda, jer se novi proizvod doživljava pozitivno te smatraju kako postoji povezanost između roditeljske i proširene marke. Međutim, kod proširenja kategorije proizvoda ispitanici nemaju jasno izraženi stav, što ukazuje da „fit“ između proširene i roditeljske marke nije jak. U tom slučaju za poduzeće je bolje kreirati novu marku, nego riskirati s mogućim negativnim posljedicama proširenja po roditeljsku marku.

Proširenje marke; roditeljska marka; imidž marke; ponašanje potrošača

nije evidentirano

engleski

Impact of Brand Extension on Parent Brand Image

nije evidentirano

Brand extension; parent brand; brand image; consumer behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

46

22.12.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija