Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 851800

Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke


Bjelkanović, Antonio
Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 851800 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke
(Impact of Brand Extension on Parent Brand Image)

Autori
Bjelkanović, Antonio

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.12

Godina
2016

Stranica
46

Mentor
Krupka, Zoran

Ključne riječi
Proširenje marke; roditeljska marka; imidž marke; ponašanje potrošača
(Brand extension; parent brand; brand image; consumer behavior)

Sažetak
Proširenje marke je primjena postojećeg naziva marke prilikom plasiranja novog proizvoda i poduzeća ju vrlo često koriste u svojem poslovanju. Postoje dvije mogućnosti proširenja, horizontalno i vertikalno. Horizontalno proširenje odnosi se na lansiranje novog proizvoda unutar postojeće linije proizvoda ili proširenje u novu kategoriju proizvoda. S druge strane, vertikalno proširenje može biti prema unaprijed ili prema unatrag s time da se novi proizvodi kvalitetom i cijenom razlikuju od postojećih. Da bi proširenje marke bilo uspješno, ali i da proširenje pridonosi roditeljskoj marki, mora postojati fit, odnosno podudaranje u imidžu roditeljske i proširene marke. Svrha rada je istražiti kako proširenje marke utječe na imidž roditeljske marke. Kao roditeljska marka za istraživanje je odabrana marka Melem, na kojoj se ispitivao stav potrošača prema hipotetskom proširenju linije proizvode i kategorije proizvoda. Rezultati su pokazali kako su ispitanici skloniji proširenju linije proizvoda, jer se novi proizvod doživljava pozitivno te smatraju kako postoji povezanost između roditeljske i proširene marke. Međutim, kod proširenja kategorije proizvoda ispitanici nemaju jasno izraženi stav, što ukazuje da „fit“ između proširene i roditeljske marke nije jak. U tom slučaju za poduzeće je bolje kreirati novu marku, nego riskirati s mogućim negativnim posljedicama proširenja po roditeljsku marku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Ekonomski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Zoran Krupka (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Bjelkanović, Antonio
Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke, 2016., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
Bjelkanović, A. (2016) 'Utjecaj proširenja marke na imidž roditeljske marke', diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bjelkanovi\'{c}, A.}, year = {2016}, pages = {46}, keywords = {Brand extension, parent brand, brand image, consumer behavior}, title = {Impact of Brand Extension on Parent Brand Image}, keyword = {Brand extension, parent brand, brand image, consumer behavior}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font