Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Značaj i mogućnost suvremenog pristupa estetskom odgoju (CROSBI ID 234211)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Pejaković, Sara Značaj i mogućnost suvremenog pristupa estetskom odgoju // Acta Iadertina, 13 (2016), 1; 65-75

Podaci o odgovornosti

Pejaković, Sara

hrvatski

Značaj i mogućnost suvremenog pristupa estetskom odgoju

Mnogostruka i svestrana osobnost pojedinca temeljni su pojmovi pedagogije koja promišlja o cilju, svrsi i smislu odgoja. U suvremenim globalnim, pluralnim, postmodernim okolnostima današnjice uloga estetskog odgoja postaje manje relevantna kada se radi o funkcioniranju i održanju suvremenog društva, "društva znanja", tehniciranja koje daje primat ekonomskom i gospodarskom zanemarujući cjeloviti i kulturni razvitak. Čitav razvojni proces postaje tako uključivanje i efikasnost u „proizvodnji i primjeni znanja“ za „ekonomiju znanja“ vođen isključivo prosperitetnim i ekonomskim motivima. Upravo ono općeljudsko i kulturno ne zanemaruje važnost svih odgojnih područja za razvitak svestrane osobnosti pojedinca kao socijalne jedinke, ali i ljudski razvoj uopće, pri čemu podrazumijeva pojam svestranosti kao formiranje i razvijanje tjelesnih, intelektualnih, moralnih, estetskih i radnih sposobnosti pojedinca u integrativnoj sintezi. U radu se iznosi pregled misli o estetici orijentirajući se na ciljeve, svrhu i zadaću estetskog u suvremenom odgoju i obrazovanju s posebnim osvrtom na vezu estetskog i ostalih područja razvoja čovjeka koja sačinjavaju jedinstvenu cjelinu i temelj za razvoj osobnosti pojedinca. Izdvaja općeobrazovni, općekulturni i općeodgojni karakter estetskog odgoja promišljajući mogućnost njezinog sadržajnog ostvarivanja s naglaskom na umjetnosti kao vrijednom stvaralačkom i sadržajnom području estetskog odgoja.

estetska kultura ; estetski odgoj ; pedagogija ; škola ; umjetnost

nije evidentirano

engleski

The possibility and the importance of contemporary perspective in aesthetic education in contemporary pedagogy

nije evidentirano

aesthetic culture ; aesthetic education ; pedagogy ; chool ; art

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1)

2016.

65-75

objavljeno

1845-3392

1849-1243

Povezanost rada

Obrazovne znanosti

Poveznice