Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja (CROSBI ID 643137)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jukić, Renata ; Jukić, Domagoj Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, B. ; Škojo, T. (ur.). Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 296-306

Podaci o odgovornosti

Jukić, Renata ; Jukić, Domagoj

hrvatski

Poticanje i razvoj kreativnosti u nastavnim predmetima umjetničkog područja

U današnjem se okružju svakodnevno susrećemo sa situacijama i problemima koji su neoče - kivani, nepredvidljivi, povijesno neprepoznati, te stoga i rješenja takvih problema ne mogu biti šablonska, a razmišljanja o njima usmjerena, monolitna i konvergentna. Pripremanje uče - nika za život (sintagma koju često, no neutemeljeno vežemo uz školu) ne može se bazirati na pamćenju činjenica, zakonitosti i principa, rješavanju danih formula, već na divergentnom, kritičkom mišljenju i napose – razvoju kreativnosti. Jedan od temeljnih ishoda koji očekuje - mo od suvremenog nastavnog procesa je kreativan pojedinac koji je sposoban reagirati na za - htjeve vremena u kojem živi, ali i na one koji će ga dočekati u budućnosti (a koje ne možemo predvidjeti). Kreativnost možemo promatrati kroz kreativni produkt koji je u nastavi teško definirati, ali i kroz sami nastavni proces za kojega su najvećma odgovorni nastavnici koji ga partnerski kreiraju, usmjeravaju i koordiniraju. Odabirom suvremenih didaktičkih strategija nastavniku se pruža mogućnost stvaranja raznih metodičkih scenarija koji će doprinijeti pomaku od tradicionalne nastavne paradigme (zapamćivanja, reproduciranja, usmjerenosti, poslušnosti, kontrole...), ka svevremenoj (paradigmi istraživanja, iskustvenog učenja, kritič - kog promišljanja, kreativnosti...). Kreativnost, kao jednu od očekivanih kompetencija kojom odgovaramo na multidimenzionalne probleme nastave (ali i cjelokupnog društva), moguće je razvijati unutar svih nastavnih područja i predmeta, a nastava umjetnosti izvrstan je po - ligon upravo za poticanje i razvoj kreativnih potencijala učenika. Osim teorijskog pregleda fenomena kreativnosti, nastave kao kreativnog procesa, rad daje didaktičko-metodičke na - putke nastavnicima glazbene i likovne kulture /umjetnosti za stvaranje odgojno-obrazovnih situacija koje su usmjerene ka poticanju kreativnih aktivnosti učenika.

kreativnost; nastavni proces; umjetničko nastavno područje

nije evidentirano

engleski

Encouraging and developing creativity in school subjects related to the arts

nije evidentirano

creativity; teaching; school subjects related to the arts

nije evidentirano

Podaci o prilogu

296-306.

2016.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja

Jerković, B. ; Škojo, T.

Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-58055-5-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Pedagogija