Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti (CROSBI ID 643056)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan
hrvatski
Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti
Rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za globalizacijske procese u kojima su se našle europske zemlje, a ti procesi dovode u pitanje ključne kompetencije koje su potrebne za uspješno funkcioniranje pojedinca i društva. U radu se analiziraju ključne kompetencije koje se odnose na nastavničku profesiju koja ima presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju nadolazećih generacija za participaciju u suvremenom društvu 21. stoljeća. Pitanje profesije nastavnika usko je povezano s pitanjima temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati. Novi društveni odnosi postavljaju nastavnike u novi položaj s kojim se mogu nositi samo uz posjedovanje novih znanja i novih kompetencija. Znanstveni se doprinos ovog rada očituje u određenju i teorijskoj analizi temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati kako bi spremno i otvoreno sudjelovao u promjenama tradicionalne uloge nastavnika od izvora informacija i prenositelja znanja prema novim ulogama mentora, medijatora i moderatora u promicanju kulturnog pluralizma, tolerancije prema različitostima i odgovornosti za održivu demokraciju. Zaključuje se da su temelji razvoja kompetencija koje obilježavaju odgojni proces: svijest, kritičnost, posjedovanje logike koja podrazumijeva operativnost, vladanje, unatoč nesigurnosti kojom se odlikuje područje rada, smislom i evolutivnošću. Kompetencijski pristup nastavničkoj profesiji pitanje nastavničkih kompetencija temelji na spoznaji da novi društveni odnosi stavljaju nastavnike u novi položaj, pri čemu je sadržaje inicijalnog obrazovanja nastavnika i njihova daljnjeg profesionalnog usavršavanja potrebno temeljiti na interdisciplinarnom pristupu koji bi trebao omogućiti stjecanje znanja, iskustava i temeljnih nastavničkih kompetencija neophodnih za rad i profesionalno djelovanje u kulturno-pluralnom društvu.
kompetencija ; pedagoška kompetencija ; obrazovni sustavi ; obrazovanje nastavnika ; nastavnik ; Europa
nije evidentirano
engleski
The European dimension of teacher competences
nije evidentirano
competence ; pedagogical competence ; educational systems ; teacher education ; teacher ; Europe
nije evidentirano
Podaci o prilogu
163-175.
2013.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij
Orel, Mojca
Ljubljana: EDUvision
978-961-93189-8-0
Podaci o skupu
International Conference EDUvision 2013: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«
predavanje
28.11.2013-29.11.2013
Ljubljana, Slovenija