Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti (CROSBI ID 643056)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2013. str. 163-175

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan

hrvatski

Europska dimenzija nastavničke kompetentnosti

Rad je rezultat autorovog znanstvenog interesa za globalizacijske procese u kojima su se našle europske zemlje, a ti procesi dovode u pitanje ključne kompetencije koje su potrebne za uspješno funkcioniranje pojedinca i društva. U radu se analiziraju ključne kompetencije koje se odnose na nastavničku profesiju koja ima presudnu ulogu u odgoju i obrazovanju nadolazećih generacija za participaciju u suvremenom društvu 21. stoljeća. Pitanje profesije nastavnika usko je povezano s pitanjima temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati. Novi društveni odnosi postavljaju nastavnike u novi položaj s kojim se mogu nositi samo uz posjedovanje novih znanja i novih kompetencija. Znanstveni se doprinos ovog rada očituje u određenju i teorijskoj analizi temeljnih kompetencija koje nastavnik mora posjedovati kako bi spremno i otvoreno sudjelovao u promjenama tradicionalne uloge nastavnika od izvora informacija i prenositelja znanja prema novim ulogama mentora, medijatora i moderatora u promicanju kulturnog pluralizma, tolerancije prema različitostima i odgovornosti za održivu demokraciju. Zaključuje se da su temelji razvoja kompetencija koje obilježavaju odgojni proces: svijest, kritičnost, posjedovanje logike koja podrazumijeva operativnost, vladanje, unatoč nesigurnosti kojom se odlikuje područje rada, smislom i evolutivnošću. Kompetencijski pristup nastavničkoj profesiji pitanje nastavničkih kompetencija temelji na spoznaji da novi društveni odnosi stavljaju nastavnike u novi položaj, pri čemu je sadržaje inicijalnog obrazovanja nastavnika i njihova daljnjeg profesionalnog usavršavanja potrebno temeljiti na interdisciplinarnom pristupu koji bi trebao omogućiti stjecanje znanja, iskustava i temeljnih nastavničkih kompetencija neophodnih za rad i profesionalno djelovanje u kulturno-pluralnom društvu.

kompetencija ; pedagoška kompetencija ; obrazovni sustavi ; obrazovanje nastavnika ; nastavnik ; Europa

nije evidentirano

engleski

The European dimension of teacher competences

nije evidentirano

competence ; pedagogical competence ; educational systems ; teacher education ; teacher ; Europe

nije evidentirano

Podaci o prilogu

163-175.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Orel, Mojca

Ljubljana: EDUvision

978-961-93189-8-0

Podaci o skupu

International Conference EDUvision 2013: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«

predavanje

28.11.2013-29.11.2013

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice