Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Development of the teachers' professional identity (CROSBI ID 643054)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ninčević, Marjan Development of the teachers' professional identity // Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij / Orel, Mojca (ur.). Ljubljana: EDUvision, 2014. str. 66-76

Podaci o odgovornosti

Ninčević, Marjan

engleski

Development of the teachers' professional identity

Rad je rezultat autorovog interesa za pitanja nastavničke profesionalnosti. U radu se donosi popis profesionalnih kompetencija kojima nastavnik danas mora ovladati, a ističe se i analizira pojam profesionalne kompetencije nastavnika. Taj pojam, uz znanje o području i nastavnom predmetu, podrazumijeva i znanja potrebna za rad suvremene škole, uspješnost rješavanja zadataka i osposobljenost za donošenje ispravnih odluka. Obaveza je nastavnika da postanu profesionalni nastavnici zato što obnašaju profesionalnu djelatnost odgojne naravi. Znanstveni doprinos ovog rada očituje se u definiraju vrsta osposobljenosti koje bi nastavnici trebali steći, a kojima odgovaraju dvije komponente njihova obrazovanja: opća i profesionalna komponenta. Na temelju analize zaključeno je da profesionalna kompetencija nastaje iz dinamičnog integriranja znanja, vještina, stajališta i vrijednosti, uz znanja koja se tiču činjenica, pojmova, načela i teorija te vještina intelektualne, tehnološke i praktične naravi, stajališta i vrijednosti bilo glede rada shvaćenog u njegovoj cjelovitosti i specifičnosti, društvenih, međusobnih i institucionalnih (službenih) odnosa ili u smislu percipiranja samoga sebe, skupine i šire zajednice. Postavljena je teorija koja pokazuje da ono što karakterizira nastavnike nisu ni osobna obilježja ni autoritet, nego izgrađenost osnovnih profesionalnih kompetencija. Uspješan nastavnik posjeduje profesionalnu kompetenciju planiranja i provođenja jasne i dobro strukturirane nastave, variranja nastavnih metoda i primjerenog praćenja učenika s različitim sposobnostima, te drži nastavu orijentiranu na ciljeve učenja.

teacher ; professional competence ; professional development ; professional identity ; general competencies ; specific competencies

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

66-76.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij

Orel, Mojca

Ljubljana: EDUvision

978-961-93662-2-6

Podaci o skupu

International Conference EDUvision 2014: »Modern Approaches to Teaching Coming Generation«

predavanje

27.11.2014-28.11.2014

Ljubljana, Slovenija

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice